Avatar billede junkerjuks Nybegynder
22. marts 2005 - 15:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Administrere mailingliste vha. Excel?

Jeg har modtaget lidt over 100 emails med tilmeldinger til en mailingliste, som jeg nu skal have smidt fra min webmail og over i noget der kan bruges videre.

Jeg havde forestillet mig, at copy/paste mailadr. over i en kolonne i Excel. Det jeg skal ende op med, er muligheden for, automatisk at overføre alle emailadresser fra den kolonne til semikolonseparerede bcc-modtagere i en mail. KAN Excel overhovedet det, eller skal jeg over i Acces (el. tilsvarende)? Andre forslag til at sætte det i (et simpelt) system?
Avatar billede busschou Praktikant
22. marts 2005 - 15:32 #1
Avatar billede bak Seniormester
22. marts 2005 - 20:02 #2
En makro i excel i kombination med microsoft outlook (ikke express) burde fint håntere det, men hvor kommer teksten fra du ønsker at sende ?
(er det et attachment eller noget du ønsker at skrive lige inden du sender ?
Avatar billede junkerjuks Nybegynder
23. marts 2005 - 14:41 #3
Jeg har haft oprettet tråden i et andet forum, hvor jeg har fået et godt svar. tak.