Avatar billede junkerjuks Nybegynder
22. marts 2005 - 15:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Administrere mailingliste vha. Excel?

Jeg har modtaget lidt over 100 emails med tilmeldinger til en mailingliste, som jeg nu skal have smidt fra min webmail og over i noget der kan bruges videre.

Jeg havde forestillet mig, at copy/paste mailadr. over i en kolonne i Excel. Det jeg skal ende op med, er muligheden for, automatisk at overføre alle emailadresser fra den kolonne til semikolonseparerede bcc-modtagere i en mail. KAN Excel overhovedet det, eller skal jeg over i Acces (el. tilsvarende)? Andre forslag til at sætte det i (et simpelt) system?
Avatar billede busschou Praktikant
22. marts 2005 - 15:32 #1
Avatar billede bak Forsker
22. marts 2005 - 20:02 #2
En makro i excel i kombination med microsoft outlook (ikke express) burde fint håntere det, men hvor kommer teksten fra du ønsker at sende ?
(er det et attachment eller noget du ønsker at skrive lige inden du sender ?
Avatar billede junkerjuks Nybegynder
23. marts 2005 - 14:41 #3
Jeg har haft oprettet tråden i et andet forum, hvor jeg har fået et godt svar. tak.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Vi har et stort udvalg af Excel kurser. Find lige det kursus der passer dig lige her.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester