Avatar billede junkerjuks Nybegynder
22. marts 2005 - 15:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Administrere mailingliste vha. Office?

Jeg har modtaget lidt over 100 emails med tilmeldinger til en mailingliste, som jeg nu skal have smidt fra min webmail og over i noget der kan bruges videre.

Jeg havde forestillet mig, at copy/paste mailadr. over i en kolonne i Excel. Det jeg skal ende op med, er muligheden for, automatisk at overføre alle emailadresser fra den kolonne til semikolonseparerede bcc-modtagere i en mail. KAN Excel overhovedet det, eller skal jeg over i Acces (el. tilsvarende)? Andre forslag til at sætte det i (et simpelt) system?
Avatar billede leif Seniormester
22. marts 2005 - 15:31 #1
Hvis du har det som en liste i Excel, kan der næsten gøres hvad du vil også det du spørger om !
Avatar billede busschou Praktikant
22. marts 2005 - 15:32 #2
Avatar billede junkerjuks Nybegynder
22. marts 2005 - 17:47 #3
Jamen jeg ved jo ikke hvilket forum der er det rigtigste. Når jeg har modtaget et brugbart svar i ét forum, så sletter jeg naturligvis de andre to. Hvorfor skulle jeg gøre det før? Så længe jeg ajourfører mig med udviklingen i alle tre tråde, er der vel ingen ko på isen?
Avatar billede junkerjuks Nybegynder
22. marts 2005 - 17:47 #4
@Leif: Jo tak, det var også min formodning. Nu mangler jeg blot at vide hvordan man gør?
Avatar billede leif Seniormester
22. marts 2005 - 18:02 #5
junkerjuks -> http://www.eksperten.dk/regler.phtml $2.1.11

Jeg plejer at lave en brevfletning igennem word, så modtager står i Til, det mindsker risikoen for at mailen bliver markeret som Spam.
Avatar billede junkerjuks Nybegynder
22. marts 2005 - 18:55 #6
@Leif: Interessant. Det vil jeg gerne kunne. Kan du forklare mig hvordan? Husk at udgangspunktet er, at jeg har 115 meddelelser på min webmail, der hver indeholder navnt, tlf og mail på én kontaktperson. Hvordan tager jeg den så videre derfra?

PS: Ja, jeg kender reglen. Men den er jo lavet for at undgå meningsløs flood. Jeg er samvittighedsfuld bruger af eksperten gennem mange år og sørger for at rydde op efter mig. Så sagsøg mig bare for regelbrud, men ikke for dårlig opførsel.
Avatar billede leif Seniormester
22. marts 2005 - 22:20 #7
Først skal du have dem ind i et Excel ark eller en database, der er nok kun den hårde måde. Fx. 3 kolonner, navn, email og tlfnr

Når du har gjort det kan du i Word gå op i Funktioner -> Brevfletning og følge guiden !
Avatar billede junkerjuks Nybegynder
23. marts 2005 - 11:24 #8
Det lyder "svedigt". Jeg prøver og vender tilbage. Hvis det virker, må du jo lige oprette et svar, så du kan få points.
Avatar billede leif Seniormester
23. marts 2005 - 12:09 #9
Svar