Avatar billede aros Nybegynder
22. marts 2005 - 12:38 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

hijackthis log

hejsa
en der vil tjekke min log?
takker

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 12:37:14, on 22-03-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\ffbyjou.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\BitComet\BitComet.exe
C:\Documents and Settings\pc\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [JVM0.12] C:\WINDOWS\System32\yjtb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [JVM0.14] C:\WINDOWS\System32\ffbyjou.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 12:41 #1
ser på den
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 12:43 #2
Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart. Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fixchecked" i hijackthis:

O4 - HKLM\..\Run: [JVM0.12] C:\WINDOWS\System32\yjtb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [JVM0.14] C:\WINDOWS\System32\ffbyjou.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet (Kig godt efter!!.. Det du ikke finder har hijackthis nok fjernet!)

Filerne

C:\WINDOWS\System32\ffbyjou.exe
C:\WINDOWS\System32\yjtb.exe

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik det hele med eller om noget er blevet overset:)
Avatar billede screem_brille Novice
22. marts 2005 - 12:45 #3
Følgende skal slettes:

C:\WINDOWS\System32\ffbyjou.exe

O4 - HKLM\..\Run: [JVM0.12] C:\WINDOWS\System32\yjtb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [JVM0.14] C:\WINDOWS\System32\ffbyjou.exe
Avatar billede leo.e Nybegynder
22. marts 2005 - 13:23 #4
Et lille input;) Ved i egentlig om det er en legal xp, i renser?
Jeg aner ikke om det er det, og vil heller ikke påstå det. Men hvis det er tilfældet, konflikter i med E´s egne regler
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 13:25 #5
leo.e >> jeg ved det ikke og har heller ikke tænkt mig at spørge:) det ikke min sag:) Gennemgår så mange at det er ren tidspil og irritation hvis jeg starter ud med at spørge om det.

Hvis det er fordi der ikke er installeret SP1/SP2 så kan jeg fortælle det er ikke alle som gider installere disse også selv om de har en legal kopi af XP. og som regel plejer majsmarken at fortælle folk at de skal installere disse når vi er færdige med at rense en pc.
Avatar billede screem_brille Novice
22. marts 2005 - 13:33 #6
Leo_e undskyld men mistænker du per automatik folk for at bryde loven / diverse copyrights osv. ? som udgangspunkt må man gå ud fra at folks spørgsmål er vedrørende lovlige versioner.

Hvordan skulle vi alligevel kunne kontrollere at det er en gyldig installation de har, og at hardwaren ikke er noget de har købt varmt ? (er vi her for at hjælpe eller for at genere folk som i forvejen har et eller andet problem)
Avatar billede aros Nybegynder
22. marts 2005 - 17:11 #7
her er en ny log, undskyld ventetiden:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:10:12, on 22-03-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Documents and Settings\pc\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 01:02 #8
Hej aros!

Det lykkedes os at tage det hele i et smæk:) Din log er ren:)

Venlig hilsen
kalp
Avatar billede aros Nybegynder
23. marts 2005 - 05:52 #9
Takker for hjælp.
Hvor lærer man, hvad der skal/må slettes i hijackthis? Kunne være praktisk, hvis man kunne klare det selv *ss*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. marts 2005 - 09:41 #10
Det er ikke noget man bare lige lærer. Flere har forsøgt sig og mange har trods adskillige forsøg endnu ikke helt tjek på det ;-)

Men hvis du vil ofre al din fritid i et halvt års tid, så har du en chance.
Følg med spørgsmål med HJT-logs og læs, læs, læs. Brug også google og søg - måske kan du lære det, men du skal bruge meget tid på det.
Avatar billede screem_brille Novice
23. marts 2005 - 09:46 #11
Victor-1 du får det til at lyde som det er raket videnskab, et ½ år for at lære det ?
Avatar billede leo.e Nybegynder
23. marts 2005 - 09:57 #12
Der er lidt forskel på at lære det, og så kopiere fra andre;)

aros>> hvis du er god til engelsk og har lysten til at hjælpe andre, vil jef foreslå en tur igennem et classroom: http://forums.tomcoyote.org/index.php?showtopic=1421
Avatar billede screem_brille Novice
23. marts 2005 - 10:02 #13
Leo_e hvis man blot kopierer fra andre, kan man ikke vide hvilke ting der faktisk skal slettes, og så umuligt er det altså heller ikek at lære!
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 10:04 #14
Jeg kan se victor-1 stadig har humor hehe
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. marts 2005 - 10:11 #15
Jeg forsøgte ikke at være morsom kalp.

Jeg sagde ikke det var umuligt at lære, men blot at det tager lang tid. Selv de aller dygtigste må ind i mellem give sig til at granske og undersøge ting, før de rent faktisk ved om en ting skal fixes/slettes, da der ofte dukker ting op i en log, som ikke er set før.
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 10:19 #16
victor-1 >> nåh nåh hehe
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. april 2005 - 15:30 #17
aros: Jeg har også forsøgt at strikke en indgangs-guide til hvordan man lærer at læse en HJT. Hovedbudskabet her er, at det er noget, man ikke skal tage alt for let :-) Men at det KAN læres, hvis man lægger en tilpas grundighed i sit arbejde.
http://www.eksperten.dk/artikler/642