Avatar billede amorkk Nybegynder
21. marts 2005 - 13:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Driver irql not less or equal

Hey allesammen....

Her for nyligt købte jeg nyt bundkort MSI K7N2-Delta2-Platinum og tilhørende 1024 corsair DDR400 og en AMD Athlon XP 3200+ Barton. OG et Gefore GT6600

Nu får jeg følgende fejl med opstart eller efter lidt brug

Driver irql not less or equal Og
page fault in nonpaged area

Nogle som kan give et svar på hvaf problemet kan være. Jeg har forsøgt at hente nye grafikdriver, og opdateret min bios
Avatar billede trold1 Nybegynder
21. marts 2005 - 14:39 #1
De 2 fejlmeddelelser sammen kunne tyde på en dårlig driver.

Det kunne måske være din grafikkort driver så prøv at hente nyeste version og installer den.

Hent ligeledes nyeste driver til lydkort netkort og hvad du ellers har af den slags

Hvis det ikke hjælper, så hiv de kort ud som der ikke er brug for netkort lydkort. Lad kun grafikkortet sidde i og start op. Sæt så de andre kort i igen 1 ad gangen og start op. Du skal heller ikke sætte dit lydkort lige klods op at grafikkortet.

Prøv dig frem på denne måde
Avatar billede amorkk Nybegynder
21. marts 2005 - 17:25 #2
Hey Trold1

Jeg har opdateret grafikkort driverne og lydkortet og alt hvad der kan opdateres. Men vil forsøge at tage et kort ud af gangen..
Avatar billede trold1 Nybegynder
25. marts 2005 - 00:12 #3
Hvordan går det?
Avatar billede amorkk Nybegynder
11. april 2005 - 23:01 #4
Hej trold... jeg valgte at starte forfra med al installation... Og aner ikke hvorfor men nu virker det... Men gjorde som du sagde med at tage kortende ud og sætte en i af gangen.. Tak for hjælpen
Avatar billede amorkk Nybegynder
11. april 2005 - 23:02 #5
Porblemet løsst med hjælp fra trold1
Avatar billede amorkk Nybegynder
11. april 2005 - 23:03 #6
Trold skriv lige et kort svar så du kan få dine point
Avatar billede trold1 Nybegynder
12. april 2005 - 10:40 #7
Tillykke med det. Det var godt at du fik den til at virke.