Avatar billede asand Nybegynder
19. marts 2005 - 14:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

fejlnr.: 0x800ccc79

Jeg kan ikke sende mails fra min computer - eller i hvert tilfælde ikke fra Outlook.
Når jeg prøver, får jeg fejlen:
'Meddelelsen kunne ikke sendes, da en af modtagerne ikke blev godkendt af serveren. Serversvar: '550 relay not permitted'. (Konto: "Andreas", SMTP-server: "mail1.stofanet.dk", fejlnr.: 0x800ccc79).

Hvad betyder det?? Og hvad kan jeg gøre for at slippe af med det?

Tak for hjælpen.

asand
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 14:25 #1
Har du noget i din udbakke? prøv at slette det hvis du har og send en ny mail.. fx til dig selv for at teste
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. marts 2005 - 14:29 #2
Hvilken internetforbindelse har du ?
Og hvilken afsender addresse bruger du ?

Det der sker er at du bliver afvist af stofanetserveren idet du enten ikke er koblet op via stofanet, eller den afsenderaddresse ikke er en stofanet addresse.

Det kaldes mailrelay og er ikke tilladt på praktisk taget alle mailservere.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. marts 2005 - 14:31 #3
Dette kom lidt forkert ud:
"... eller den afsenderaddresse ..."

Det skulle have været:
"... eller DIN afsenderaddresse ..."
Avatar billede asand Nybegynder
19. marts 2005 - 15:42 #4
Tja, det ville jo egentlig give okay mening, men jeg sidder på en stofanetopkobling og nu har jeg prøvet at udskifte afsenderadressen - det virker heller ikke.

Er der evt. nogle servere, der ikke bruger 'mailrelay'?
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 15:43 #5
Det er mere om din udegående server (smtp) er din udbyders.. altså stofanets.. det er det den skal være
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 15:45 #6
Det kan jeg egentlig se at den er:)
Avatar billede asand Nybegynder
19. marts 2005 - 15:45 #7
Næh, hov der tog jeg fejl... Min computers adresse ender på tele.dk

Så prøver jeg lige mail.tele.dk som smtp...............Så virker det.
Læg et svar Tonny!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. marts 2005 - 16:05 #8
Her er svaret :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. marts 2005 - 16:33 #9
Takker for point :)