Avatar billede clausga Nybegynder
18. marts 2005 - 14:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

omskrive sætning (fjerne mellemrum)

Panasonic Plasma Tuner TU-PT600E

Panasonic TH-37PA30

Jeg har fx. disse 2 produkt titler, som jeg trækker ud fra min database.... men jeg skal have dem omskrevet til at det første mellemrum i sætningen bliver lavet om til en | men KUN det første hvor dan gør jeg det ?

altså så det kommer til at se sådan ud

Panasonic|TH-37PA30
Avatar billede coderdk Praktikant
18. marts 2005 - 14:12 #1
$text = str_replace( " ", "|", $text, 1 );
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
18. marts 2005 - 14:13 #2
$spaceIndex = strpos($dinStreng.' ');

$nyString = substr($dinStreng,0,$spaceIndex) .'|' .substr($dinStreng,($spaceIndex + 1),strlen($dinStreng))

Jeg tror det gør det.

/Mort3n
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
18. marts 2005 - 14:15 #3
Så har jeg også lært lidti dag. Fx at læse om alle functionerne. :-)
Avatar billede coderdk Praktikant
18. marts 2005 - 14:16 #4
heheh :)
Avatar billede coderdk Praktikant
18. marts 2005 - 14:17 #5
Vent, nu er jeg pludselig ikke sikker på at man kan det!
Avatar billede coderdk Praktikant
18. marts 2005 - 14:19 #6
Det kan man ikke, den returnerer bare hvor mange den har replacet :P
Denne virker:

$text = preg_replace( "/ /", "|", $text, 1 );
Avatar billede barklund Nybegynder
18. marts 2005 - 14:22 #7
Du skal være opmærksom på, at count (som coderdk bruger) kun er PHP 5 og at den ikke fungerer helt, som coderdk bruger den.

Men det kan sikkert godt laves ret komprimeret - kan ikke lige komme på noget dog.
Avatar billede barklund Nybegynder
18. marts 2005 - 14:23 #8
Ah ok, for sent :) men ja, det ville være rart, hvis den fungerede som for preg_replace - for det er lidt overkill og fyre op for preg bare for det :)