Avatar billede TRoXa Novice
18. marts 2005 - 10:00 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Cisco 828 hjælp

Hej

Jeg får lige om et øjeblik en Cisco 828 Router ind af døren, som jeg skal have configureret til at køre på en g-shdsl, og har læst mig frem til, at dette er en større opgave. Så det kunne være rart hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med at få sat den op eller evt sende mig en running-config som jeg kan arbejde udfra :)

Håber der er nogen der er friske på at hjælpe :)
Avatar billede TRoXa Novice
18. marts 2005 - 10:01 #1
min mail er js@nordhavn.dk hvis der er nogen der får lyst til at sende sådan en :)
Avatar billede TRoXa Novice
18. marts 2005 - 13:26 #2
ingen der kan hjælpe? :(
Avatar billede TRoXa Novice
21. marts 2005 - 01:12 #3
øv
Avatar billede exxxhaust Nybegynder
23. marts 2005 - 05:54 #4
Hvis du ikke har prøvet at konfigurer en Cisco router før kan det godt komme til at virke lidt langhåret når du roder inde i dens IOS, men her er deres link til at komme igang med at konfigurer deres 800 serie routers, vælg "basic router configuration"
http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/access/acs_fix/826/swg/index.htm
hvis det er sort snak så skriv lige igen :)
Avatar billede TRoXa Novice
04. april 2005 - 08:19 #5
Undskyld det meget meget sene svar, men har virkelig haft meget at se til, og havde ikke lige set, at jeg havde fået et svar/kommentar herinde :)

Jeg har kigget lidt på det hele, og synes indtil videre at det er ret sort snart desværre. Det er helt klart noget i den retning jeg skal bruge, men jeg forstår det bare ikke særlig godt. Jeg er vant til grafisk opsætning af en router, så ren tekst giver ikke så meget mening for mig.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
04. april 2005 - 14:56 #6
hvem skal det virke op imod fx tdc, tiscali, mm....?
Avatar billede TRoXa Novice
04. april 2005 - 15:00 #7
Det skal virke op mod TDC vi har fået sådan en 2.3/2.3 mbit forbindelse, men den router vi fik med fra dem af kunne ikke bruges på den måde vi har brug for det. Blandt andet med VPN Tunnel.

Jeg har siddet siden den dag jeg har oprettet dette spørgsmål og kigget og kigget efter noget der kunne hjælpe, men har stadig ikke kunne finde noget som jeg har forstået noget af.

Jeg har utallige gange forsøgt at komme ind i webmodulet på routeren, men den går helt i selvsving mens den tester routeren og melder til sidst, at der ikke er forbindelse til routeren (selvom den har hentet selve "hjemmesiden" fra routeren).
Avatar billede TRoXa Novice
04. april 2005 - 15:01 #8
Da vi ikke kunne bruge den router vi fik fra dem valgte vi så at købe en Cisco 828 router da den skulle kunne det hele og at en vi troede havde forstand på det sagde, at den var nem at sætte op. Det troede vi på, men indtil videre ser det langt fra ud til at den er nem at sætte op.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
04. april 2005 - 15:03 #9
hvad er det du vil have...
hvordan man sætter interfacet op ?
Avatar billede TRoXa Novice
04. april 2005 - 15:05 #10
Jeg skal have den konfigureret på følgende måde:

vi har en Cisco PIX 506e firewall sat direkte til routeren. Routeren skal egentlig have en meget simpel opgave. Nemlig at route alt videre til denne firewall. Det samme gælder VPN tunellen. Vores firewall er sat 100% op til det vi har brug for. Det er bare routeren der stopper det hele.

Dvs alt udefra skal have lov at gå igennem routeren og direkte ind i firewallen.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
04. april 2005 - 15:07 #11
hvad siger tdc ?
Avatar billede jens_bach Nybegynder
04. april 2005 - 15:13 #12
conf. for en adsl med dhcp ip ser sådan ud hvis det hjælper

!
interface ATM0/0/0
no ip address
no atm ilmi-keepalive
dsl operating-mode auto
!

interface ATM0/0/0.1 point-to-point
ip address dhcp
ip nat outside
ip virtual-reassembly
atm route-bridged ip
pvc 0/101

  encapsulation aal5snap
!
Avatar billede TRoXa Novice
04. april 2005 - 15:16 #13
TDC vil ikke hjælpe, da det ikke er deres egen router. Så vi står helt på bar bund her med en router vi slet ikke kender til.

Efter hvad jeg kan se på det papir vi har fået fra TDC, så skal ip'en være fast hvor vi har fået udleveret ip, subnet mask og gateway. Så tror ikke helt dit eksempel kan bruges.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
04. april 2005 - 15:18 #14
så skal du jo bare sætte ip'en på sub interfacet..

ip address blablabal

men hvormange ip'er har du fået
Avatar billede jens_bach Nybegynder
04. april 2005 - 15:22 #15
ps det hanler om at spøre de rigtige hos tdc.

kan du ikke lige smide en mail med telefon nr. på adsl'en
plus ip brevet og hvordan du vil have setupet mht ip'er

internet

wan 80.x.x.y
xdsl router
lan 80.v.v.v

80.v.v.i
pix

jbj@u9consult.dk

så skal jeg nok kikke på det ;)
Avatar billede TRoXa Novice
04. april 2005 - 15:29 #16
det lyder rigtig godt :)

jeg sender de oplysninger til dig nu, som jeg har modtaget fra TDC samt de ip'er der skal sættes op i routeren :)

Tak på forhånd.
Avatar billede TRoXa Novice
04. april 2005 - 15:37 #17
Så er mailen sendt :)
Avatar billede TRoXa Novice
04. april 2005 - 15:38 #18
hvis der er noget du mangler, eller noget jeg ikke har forklaret godt nok, så siger du bare til :)
Avatar billede TRoXa Novice
06. april 2005 - 14:36 #19
Jens smid et svar så du kan få point for hjælpen indtil videre :) Kan lige så godt få lukket spørgsmålet med det samme, så jeg ikke glemmer det :)
Avatar billede jens_bach Nybegynder
06. april 2005 - 16:17 #20
10 4