Avatar billede gichael3257 Nybegynder
16. marts 2005 - 13:02 Der er 2 kommentarer

Cisco 1605R opsætning.

Hej.

Jeg har købt en Cisco 1605R, som skal erstatte min billige D-Link

Jeg havde problemer med d-linken, og bestemte mig for at købe en ny.

Routeren er forbundet til et kabel modem fra TDC Webspeed, altså Dynamisk IP

Routeren kører lige nu medIOS version 11.2(9)P (Image fil: c1600-y-mz.112.9.P)

Skal jeg opdatere den, inden jeg begynder at lave alt muligt? Hvor kan jeg downloade ny IOS som privat person?

Jeg søger en step to step guide med hvordan jeg skal gøre det.

Jeg kender rimelig meget til routere, men vil gerne være sikker på at alt bliver gjort ordentligt.

Firewall og alt sådan noget skal bare fjernes.

Mvh Michael
Avatar billede exxxhaust Nybegynder
18. marts 2005 - 06:42 #1
Du kan ikke som privat person bare DL et nyt IOS til Cisco's produkter med mindre du har en service aftale på din Router og da er det kun til en anden version af dit IOS, da der findes et hav af forskellige features til deres IOS's som hver især koster penge :(, du have fat i en forhandler af Cisco for at købe et nyt IOS.
I 2003 fik 1600 Router status af end of sale og end of life hvilket betyder af de om en kort årrække stopper al support af den, men her er et link til forskellige konfigurationer af den :
http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/access/acs_mod/1600/index.htm
Avatar billede svindler Nybegynder
21. marts 2005 - 23:03 #2
det kan nogen gange godt lade sig gøre at få en nyere IOS gratis, hvias der har været en alvorlig sikkerhedsbrist i softwaren. Hvis det undervejs kræver en hw opgradering at få den nye software installeret må du dog selv frem med gedeskindet.
Hvis din 1605R ikke har været opgraderet, tror jeg at du kommer til at skulle skaffe et nyt flashkort og noget mere DRAM.
Iflg Ciscos hjemmeside kræver 11.2(26)P7 8 MB DRAM og 2 MB flash, som tilsyneladende er mere end 1605R var standardinstalleret med.
Hvis du vil op i den nyeste til 1605R, 12.3(13) skal du bruge 16 MB DRAM og 6 MB flash.