Avatar billede yeti Nybegynder
27. marts 2001 - 14:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra database

Jeg sidder med er ark i 123, hvor der hentes data fra en databese på et netdrev.

Er det ikke muligt (og vil det ikke være hurtigere) at få 123 til at hente hele basen ind lokalt, og så opdaterer?

Som det er nu tager det halve timer at opdatere et ark med ca. 500 poster.

/Yeti
Avatar billede janvogt Praktikant
27. marts 2001 - 14:51 #1
Jo!
Avatar billede sorensfar Nybegynder
27. marts 2001 - 14:58 #2
Jeg mener det samme som den sidste ærede taler!

- bare bedre formuleret *GGG*
Avatar billede yeti Nybegynder
27. marts 2001 - 15:51 #3
Takker ydmygt for den store indsats.......
Avatar billede janvogt Praktikant
27. marts 2001 - 16:03 #4
Hvis du lægger alle dine data ind lokalt kan du derfra lave de nødvendige opslag/referencer.
Det vil alt andet lige være en hurtigere løsning.

Om du bare kan importere din fil direkte fra databasen er jeg ikke klar over.
Avatar billede nerøs Nybegynder
27. marts 2001 - 16:05 #5
det bør sagtens kunne fungere med en database på nettet og opslag i denne. Det bruger jeg i masser af tilfælde med msoffice
Avatar billede yeti Nybegynder
27. marts 2001 - 16:07 #6
<janvogt>

Det er desværre ikke en mulighed, idet der input til basen kommer fra mange forskellige i nettet løbende.

Jeg har brug for et script, der kan lave det andet trick.
Avatar billede yeti Nybegynder
27. marts 2001 - 16:18 #7
<nerøs>

Det dimsen skal lave, er oxo bare at hapse hele basen og så ligge den lokalt i stedet for at sende 500 individuelle request på værdier.
Avatar billede yeti Nybegynder
11. april 2001 - 09:26 #8
Jeg skifter job - til access, så svaret et ikke længere reelevant for mig....