Avatar billede skriger Nybegynder
15. marts 2005 - 16:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sætte ting ind i en brugers række i en database med mysql

-Hej eksperter,
jeg vil lige spørge om hvordan man sætter ting ind i folks count når den allerede er inden i den række,
altså jeg har en bruger, jeg vil have at vær gang han logger på sætters der 1 ind på en række der hedder count i brugerns tabel.
den skal jo så hedder  " Where Brugernavn="$brugernavn" And Password="$password"

hilsen skriger
Avatar billede a1a1 Novice
15. marts 2005 - 16:21 #1
update <tabelnavn> set count=count+1 where id=$id

f.eks.

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
15. marts 2005 - 16:22 #2
eller
Where Brugernavn="$brugernavn" And Password="$password"
Avatar billede skriger Nybegynder
15. marts 2005 - 16:30 #3
jaja men i en query
Avatar billede skriger Nybegynder
15. marts 2005 - 16:30 #4
skal være så jeg kan gøre det med php i en Query
så den FX ligesom når jeg henter data derfra
$counts = mysql_query("SELECT counts FROM users WHERE brugernavn = '$brugernavn' AND PASSWORD = '$password'");
Avatar billede a1a1 Novice
15. marts 2005 - 16:43 #5
men det er det jo..
$counts = mysql_query("UPDATE users SET counts=counts+1 WHERE brugernavn = '$brugernavn' AND PASSWORD = '$password'");

at $cunts ikke har nogen værdi er irrelevant, din databasepost bliver opdateret