Avatar billede storm-bb Nybegynder
15. marts 2005 - 16:10 Der er 9 kommentarer

Remote commands

Er det muligt gennem php at kører kommandoer på en remote server fx gennem ssh?
Avatar billede coderdk Praktikant
15. marts 2005 - 21:14 #1
Gennem php gennem ssh? Jeg er ikke helt med ;)
Avatar billede storm-bb Nybegynder
15. marts 2005 - 21:30 #2
var vidst lige lidt hurtigt der. Connecte til en server med ssh fra php. Altså eksekverer programmer på en remote server, fra en webinterface.
Avatar billede coderdk Praktikant
15. marts 2005 - 21:34 #3
Avatar billede storm-bb Nybegynder
15. marts 2005 - 21:47 #4
kommandoen skal ikke køres på webserveren, men på en remote server, derfor skal jeg kunne connecte til den remote server og eksekverer kommandoen der.
Avatar billede coderdk Praktikant
15. marts 2005 - 21:53 #5
Hmm tjah, jeg ville ikke anbefale det, men det skulle da kunne lade sig gøre... "man ssh" siger at -i kan angive en nøgle (identity file) - Mon ikke man kan lave en nøgle hvor du kan undlade password? Bemærk at serveren skal understøtte public/private keys...

echo `ssh -i /home/dinbruger/.ssh/id_dsa remotebruger@ditdomæne.dk "ls -la /tmp"`;
Avatar billede storm-bb Nybegynder
15. marts 2005 - 22:29 #6
Der er ingen måde, at undgå at bruge keys og indtaste passwordet i stedet?
Avatar billede coderdk Praktikant
16. marts 2005 - 00:03 #7
Nej, det er interaktivt så vidt jeg ved. Så skal serveren være sat op til at tillade login uden password :\
Avatar billede storm-bb Nybegynder
16. marts 2005 - 12:18 #8
Jeg kan godt lave en key, serveren accepterer keys, men kan jeg bruge den samme key på flere servere?
Avatar billede coderdk Praktikant
16. marts 2005 - 19:04 #9
Ja, du kan bruge samme key på flere servere, din public key skal bare være angivet, typisk i ~/.ssh/authorized_keys