Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
14. marts 2005 - 11:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

gaffik kort lodret synkronisering ?

jeg spiller meget cs o lign.

og nu har jeg opdaget at hvis jeg deaktivere en funktion ved navn
"lodret synkronisering" får jeg en ydelse på cirka 25% mere fps.

hvad er meningen med denne funktion ?

er det dumt at deaktivere den ?
Avatar billede frezzer81 Nybegynder
14. marts 2005 - 11:51 #1
Hvis den funktion er activated, så vil din skærm kun vise så mange frames pr sec som din skærm køre i hz, jeg ved ikke helt hvad meningen er med den funktion, måske for at få et mere stabilt billede, jeg har ihvertfald altid slået det fra når jeg spiller First person shooter spil.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
14. marts 2005 - 12:37 #2
Lodret syknornisering eller V-sync om du vil, er med til at gøre billedet mere stabilt, som frezzer nævner.

Hvis der i spillet kun tegnes 60 fps og opdateringsfrevekensen er 60hz, vil billedet være "helt", hele tiden.

Kører du istedet med f.eks. 80 fps og 60hz, bliver enkelte billeder tegnet mere end én gang. Til tider vil man opleve at skærmbilledet bliver "delt" og de tegnede emner, bliver revet fra hinanden. Så vidt jeg husker, er det oftest brugte term "frame tears" ("tæærs" ;o) Ikke "tiirs", som i tårer), altså iturevne billeder :o)
Din maskines ydelse er ikke blevet bedre - den har blot fået lov til at tegne alle de billeder, den kan nå.

For at give den bedste spil-oplevelse, duer det selvfølgelig ikke, at ens omgivelser forandrer sig, rent billedmæssigt. Det er trods alt ikke ret pænt :o)

Har man spillet et stykke tid og især hvis man spiller online, er det mere eller mindre uvæsentligt, om man oplever frame tearing. Det vigtigste er ens fps i den forbindelse, da den kan give en lille fordel i.f.t. andre spillere. På den front virker 60 fps næsten som et minimum, synes jeg :o)
Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
08. maj 2010 - 19:13 #3
..