Avatar billede marduk666 Nybegynder
13. marts 2005 - 06:03 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Valg af grafikkort og RAM-blok

Jeg har overvejet at smide nogle flere ram, og et nyt grafikkort i min computer, men jeg er meget usikker på hvad jeg skal vælge og om det passer til min computer.

Jeg har et MS-6585 ATX Mainboard:
http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/boards/Motherboards/MicroStar/ms6585/6585_uk.pdf

Jeg har kigget lidt rundt på nettet og har konkluderet at Geforce 6600 GT åbenbart er bedst til omkring de 1500 kr. Desuden skal jeg også smide en ekstra ram-blok på 512 mb ram i, men hvad det skal være for nogle, er jeg ikke helt sikker på.

Grafikkort:
Så vidt jeg kan se skal det være en med 4x- eller 8xAGP, ellers andet jeg skal være opmærksom på? Indtil videre er jeg kommet frem til denne: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=119558

Ram:
DIMM 184-pin, DDR SDRAM, PC2700/DDR333 eller PC2100/DDR266 og hvad med hukommelsesfrekvens? Jeg har taget et kig på edbpriser.dk og der kommer jo en del resultater frem, med forskellige producenter og priser. Hvad skal jeg vælge der?
Avatar billede c-holst Novice
13. marts 2005 - 08:42 #1
fornuftigt valg af grafikkort. Det er i følge flere artikler det hurtigste kort til en pris under 2000 kroner.

Ram. hvis den blok du har i nu, har et mærke, ville jeg se om der var en magen til. ellers ville jeg bare købe en blok på 512 mb pc 3200, som nok har en frekvens på 400. Den bliver så bare nedgraderet til samme hastighed som den du har i forvejen.
sidst jeg bestilte en pc 2100, kom der en pc3200, og det kører fint.
her er en god tråd om emnet
http://www.eksperten.dk/spm/584980

du kan se hvilken ramblok du har i med everest home edition
www.lavalys.com under produkst
Avatar billede marduk666 Nybegynder
13. marts 2005 - 20:24 #2
Okay, nu tror jeg ved hvilken ram-blok jeg skal købe, men hvad med grafikkortet, passer det til mit bundkort?
Avatar billede c-holst Novice
13. marts 2005 - 21:09 #3
Ja, bare sørg for, at det er til agpporten, Du kan ikke køre pci ekspress
Avatar billede marduk666 Nybegynder
14. marts 2005 - 02:01 #4
Ok, så skulle den være i vinkel. Takker for hjælpen.