Avatar billede fjaeger Nybegynder
11. marts 2005 - 11:22 Der er 7 kommentarer

chassis intruder alarm

Hey

Jeg har sat ny hdd i mit kabinet, men glemte self at jeg havde chassis intruder på, så nu vil min pc ikke boote. Mit bundkort er asus p4c800-e deluxe.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig med det, da der ike står noget i manualen :(

mvh.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2005 - 11:40 #1
Det eneste den gør, er at generere en intrution event, og der må være andre årsager til den manglende BOOT UP.

Check alle ledninger og forbindelser en ekstra gang.
Avatar billede fjaeger Nybegynder
11. marts 2005 - 11:44 #2
eller den vil gerne boote (kan godt se jeg har gjort, at det kan misforstås), men den kommer med:
"Chassis intruded
fatal error.. system halted"
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2005 - 11:49 #3
Så sæt jumperen på igen, som disabler intruder alarmen.

Når den skriver sådan, er det fordi at intruder switchen stadig melder om intrution.
Avatar billede fjaeger Nybegynder
11. marts 2005 - 11:59 #4
jeg har prøvet at sætte ledningen i som fører til trickeren af alarmen, og har også prøvet at sætte en ny jumper i, men intet af det virker :(
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2005 - 12:07 #5
Jeg mener en jumper i bundkortet ved det stik der hedder Chassis. Den er nederst i højre hjørne ved Promise RAID controlleren, og det er de 2 pinde længst til højre der skal kortsluttes med en jumpercap.

Hvis de 2 pinde ikke er kortsluttet enten med en jumpercap, eller med en kabinetsmicroswitch, så vil den ikke starte.
Avatar billede fjaeger Nybegynder
11. marts 2005 - 12:37 #6
havde prøvet med en jumpercep, det virkede desv. ikke i første forsøg.. så prøvede at boote den ca. 6 gange i træk, og vupti... smid et svar og du for lidt godter :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2005 - 12:41 #7
Jeg er glad for at den virker igen. Jeg har selv det samme bundkort, og havde også i begyndelsen problemer med Intrution.

Takker mange gange  ;-)