Avatar billede leumas Nybegynder
09. marts 2005 - 23:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Film rulletekst i flash

Jeg er ved at lave en Film Noir inspireret side, hvor jeg bl.a. skal have en rulletekst med nogle navne på.

Jeg har prøvet at lave et tekstfelt om til grafik og så lade det 'glide' forbi skærmen med et motiontween, og så loope. Men det går for hurtigt, ligemeget om jeg indsætter flere frames.
Selve tweenet laver også nogle hop, bliver for hurtigt færdig m.m.

se
http://www.namedropping.dk/DemaendtSite/Sider/cast.htm

Er der en smartere måde at lave det på?

VH S
Avatar billede lyden Nybegynder
10. marts 2005 - 12:31 #1
måske kan den her bruges!
http://www.actionscript.org/showMovie.php?id=23

(det burde gå langsomere når du indsætter flere frames, du sætter formentlig ikke nok ind)
Avatar billede leumas Nybegynder
10. marts 2005 - 23:38 #2
Nu har jeg fået det til at virke, men filmen indeholder næsten 500 frames, og det kunne sikkert gøres mere smart. Jeg vil kigge lidt mere på scriptet senere...
Avatar billede altschuler Nybegynder
12. marts 2005 - 10:55 #3
Har ikke lige set på lydens link, men kan du ikke bare gøre det sådan her:

Opret et tekstfelt med al teksten i, og gem det i et movieclip som du kalder "txt_mc".

Sæt movieclip'et på den ønskede x position, og sæt det helt ned under filmens kant.

Så indsæt følgende i frame 1 på hovedtidslinien:
var gemtYpos:Number;
gemtYpos = txt_mc._y
txt_mc.onEnterFrame = function () {
this._y -= 5;
// her skal du lige finde ud af hvornår dit txt_mc er helt ude af billedet. træk det eventuelt bare ud overkanten i toppen og check ;)
if (this._y < 800) {
this._y = gemtYpos;
}

Det her er bare et skud, har ikke tjekket det. og ved godt det kunne gøres langt mere elegant :P
Avatar billede altschuler Nybegynder
12. marts 2005 - 10:57 #4
glemte lige noget:

det du finder ud af her
"// her skal du lige finde ud af hvornår dit txt_mc er helt ude af billedet. træk det eventuelt bare ud overkanten i toppen og check ;)"
skal du sætte ind i stedet for "800"
Avatar billede leumas Nybegynder
18. april 2007 - 21:36 #5
Lukker spm.