Avatar billede bbj2635 Nybegynder
09. marts 2005 - 16:57 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Boot.ini

Hejsa :)
Jeg kører med winxp pro dk (original)Version 2002
servicepack 2

Intel Celeron 2.2 Ghz
512 mb DDR ram pc3200
Geforce 4 ti 4200

Jeg har et problem med at sætte en ny bootskærm på via stylexp og boot editor. Style xp skriver at min boot fil ikke kan tolkes og slår bootskærm menuen fra.
Boot editor siger at den ikke kan finde min boot.ini

Jeg vil meget gerne have hjælp til det her, da det irriterer mig grænseløst at jeg ikke bare kan ændre den.
Det skal lige siges at det har virket før (også med servicepack 2).
Men har lige formatteret.
Jeg håber virkelig at der er en der lige præcis ved hvad der galt.
MvH. Bjørn :D
Avatar billede koldborg Nybegynder
09. marts 2005 - 17:54 #1
der er to muligheder MBR gå ind i revovery concol skriv fixmbr og genstart
eller forny boot ini med denne her:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
Avatar billede koldborg Nybegynder
09. marts 2005 - 17:56 #2
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2005 - 18:00 #3
Start op på din WinXP cd -> vælg reparer fra genoprettelseskonsol -> skriv fixboot -> klik enter -> skriv fixmbr -> klik enter -> skriv exit
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2005 - 18:03 #4
HEJ !
HER ER NOGLE MULIGHEDER FOR AT MODIFERE DIN BOOT.INI FIL BL.A MED COMMANDOEN,bootcfg
http://support.microsoft.com/kb/289022/da
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. marts 2005 - 18:08 #5
bootcfg / default...O)

så generere xp en ny boot.ini.
Avatar billede bbj2635 Nybegynder
09. marts 2005 - 18:24 #6
(bartfreak^)

Jeg prøvede lige din måde (da det umiddelbart var den nemmeste, men den skriver: FEJL: Ugyldig syntaks. Den obligatoriske indstilling ´/id` mangler.
Skriv "BOOTCFG /DEFAULT /?" for at se formatet

Hvad er det så lige jeg skal skrive? helt præcist?
Avatar billede bbj2635 Nybegynder
09. marts 2005 - 18:43 #7
(Koldborg)

Det resulterede i en systemrepair... Kan du skrive step by step PRÆCIS hvad jeg sksl gøre og pointene er dine, hvis det virker
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. marts 2005 - 18:51 #8
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. marts 2005 - 18:52 #9
Avatar billede bbj2635 Nybegynder
09. marts 2005 - 18:56 #10
Nej.. Det kan jeg ikke bruge .. Har lige prøvet det da jeg skulle lave en system repair og begge programmer skriver det samme som de hele tiden har gjort .. nu har jeg bare 2 operativ systemer at vælgeimellem istedetfor .. Bare glem det ... ny formattering ... har jo heller ikke lavet andet de sidste 2 dage --- ses på grillen altså :S

INGEN POINT TIL NOGEN!
Avatar billede koldborg Nybegynder
09. marts 2005 - 18:59 #11
Når du har startet Windows Genoprettelseskonsol, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS

Skriv så fixmbr og tast enter indtil der står c:windows skriv så exit eller genstart
Avatar billede koldborg Nybegynder
09. marts 2005 - 19:00 #12
Når du har startet Windows Genoprettelseskonsol, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
1: C:\WINDOWS
Skriv så fixmbr og tast enter indtil der står c:windows skriv så exit eller genstart
Avatar billede koldborg Nybegynder
09. marts 2005 - 19:01 #13
undskyld jeg roder men jeg har lidt problemer lige nu med at skrive noget med USB tastetur
Avatar billede koldborg Nybegynder
09. marts 2005 - 19:04 #14
den spørger først om hvilken system da jeg går ud fra du kun har win xp så tast blot 1 derefter taster du administrator koden og enter så er du inde i genoprettelskonsolen
Avatar billede koldborg Nybegynder
09. marts 2005 - 19:06 #15
husk lige at taste enter efter 1
Avatar billede koldborg Nybegynder
09. marts 2005 - 19:07 #16
neg jeg opågiver lige        at skrive undskyld men den er
helt gal med mit tastetur
Avatar billede koldborg Nybegynder
09. marts 2005 - 19:08 #17
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2005 - 19:09 #18
"koldborg" du har helt ret en godt råd kan ikke gentages for ofte 09/03-2005 18:00:20
Avatar billede bbj2635 Nybegynder
09. marts 2005 - 19:48 #19
Ja det er meget flot :S

Prøv at læse mit spørgsmål og start HELT FORFRA. Skridt for skridt for skridt !!

Da jeg ALDRIG har prøvet sådan noget her, bliver det nødt til at være skridt for skridt .. der er vel en grund til at man spørger eksperten ??? Eller ???
Jeg skal sådan set bare vide hvordan jeg får style xp eller boot editor til at acceptere min boot.ini evt ved at lave en ny. og det ved jeg stadig ikke hvordan jeg gør. Da jeg lagde dette ind i start og genoprettele og genstartede, kunne min pc ikke starte da windows manglede noget for at boote op
(der er to muligheder MBR gå ind i revovery concol skriv fixmbr og genstart
eller forny boot ini med denne her:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect)
Dette lagde jeg ind ... og så blev jeg nødt til at genoprette .. men da jeg aldrig har prøvet det har jeg fået len extra linie under valg af styresystemer uden at jeg vidste hvad jeg gjorde. så nu har jeg:

Valg af operatørsystem:
Bjørn
Windows xp proffesional edition

Sidstnævnte virker så ikke da jeg lagde det crap ind fra tidligere ... Sidste chance inden jeg formatterer !!
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2005 - 19:54 #20
Du skal arbejde fra din XP-cd, herdra skal du gå ind i konsollen og udføre det jeg skrev 09/03-2005 18:00:20
Så svært kan det da heller ikke være
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2005 - 19:55 #21
herdra = herfra
Avatar billede bbj2635 Nybegynder
09. marts 2005 - 19:56 #22
kan det være pga at windows ikke er aktiveret?
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2005 - 19:56 #23
Hvad mener du nu med det ??
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2005 - 19:58 #24
Det er muligt at denne boot.ini virker
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
Hvis du ikke ved hvordan du redigerer boot.ini så skriv
Avatar billede bbj2635 Nybegynder
09. marts 2005 - 20:03 #25
jeg aner ikke hvordan man gør (redigere boot.ini)
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2005 - 20:03 #26
OK du får alligevel anvisningen her

Start -> kontrolpanel -> System -> avanceret -> Klik på indstillinger (start og genoprettelse) -> klik på rediger ved standardoperativsystem -> rediger filen -> husk at gemme
Avatar billede bbj2635 Nybegynder
09. marts 2005 - 20:03 #27
jeg har lige produktaktiveret windows nu .. men det virker stadig ikke .. (man skal aktivere windows hver gang man formatterer, det var det eneste jeg mente)
Avatar billede bbj2635 Nybegynder
09. marts 2005 - 20:04 #28
skal jeg bare copy - paste det der ind du har skrevet så?
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2005 - 20:08 #29
Hvis det ikke hjælper skal du lave en ny MBR det er det du gør med kommandoen "fixmbr" og det foregår i praksis således

Start op på din WinXP cd -> vælg reparer fra genoprettelseskonsol -> vælg dit operativsystem når du bliver spurgt (det er sikkert 1: -> klik enter -> skriv din administratorkode hvis du har en, eller skal du intet skrive -> klik enter -> skriv fixmbr -> klik enter -> skriv exit
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2005 - 20:09 #30
"skal jeg bare copy - paste det der ind du har skrevet så?" jeps ! det skal altså erstatte det nuværende
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. marts 2005 - 01:17 #31
Prøv lige at lægge hele din boot.ini ind her, så vi kan se den.

Jeg bider mærke i at du skriver at du har en "entry" med navnet Bjørn.
Umiddelbart tror jeg ikke at et "ø" er særligt smart at have i boot.ini.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. marts 2005 - 22:36 #32
vær sød at lukke spm´let
Man markere navnet, og derefter trykker accepter... men pointen er at man giver point for korrekt svar.!, så er løsningen fundet så skriv den her, og bed den som har hjulpet dig, om at ligge et svar, hvis navnet ikke findes i den lille boks...O)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. marts 2005 - 10:56 #33
Fik du løst problemet ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. maj 2005 - 19:25 #34
jeg er sikkertr naiv, men prøver igen..O)
vær sød at lukke spm´let
Man markere navnet, og derefter trykker accept
Avatar billede bbj2635 Nybegynder
17. maj 2005 - 12:34 #35
Det virkede ikke .. mistede bare alle mine data .. thx anyway