Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
09. marts 2005 - 09:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Font med stregkode

Hvilken font skal jeg bruge?

Jeg kunne godt tænke mig at danne en EAN13 kode ud fra en talrække/stregkode. Jeg har ladet mig høre, at en font kan lave dette, men jeg har forsøgt mig mange gange og har altid fået en stegkode der aldrig virker.

Nogen forslag ?
Avatar billede migo Nybegynder
09. marts 2005 - 10:17 #1
Hos Ravenholm, http://www.ravenholm.dk/ sælger de speciealfonte. Du skal tale med Frank Larsen telefon: 44 88 99 00. Jeg arbder IKKE der.

I januar 2003 købte jeg en font der, som hedder "Barcode EAN13", (12 cifre og 1 kontrolciffer), den kostede dengang ca. 1.400 ex. moms.
Avatar billede hcma Novice
09. marts 2005 - 12:10 #2
du kan jo prøve Avery DesignPro2000 som kan lave en masse forskellige stregkoder, både med og uden automatisk udregning af kontrolciffer og i forskellige størrelser (80%, 100% o.s.v.)
http://www.avery.dk/dk1/downloads/design2000.jsp
Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
09. marts 2005 - 12:14 #3
migo - har du fået det til at virke ?

Catbody - jeg har allerede et program, der kan lave stregkoder, men så skal de gemmes som eps. filer og det er ikke lige den løsning jeg søger.

Jeg har en liste med 1000 varer og med 1000 tilhørende ean numre. jeg vil gerne lave en kolonne med selve den grafiske stegkode, så vores sælgere kan skanne direkte på vareoversigten...
Avatar billede hcma Novice
09. marts 2005 - 12:39 #4
og averys gemmes i deres eget format, men jeg har lige prøvet at lave en "etiket" i A4 -> lavet en række ean13 koder i venstre side og til højre for koderne er der indsat en lille tekst + billede. Det er selvfølgelig ikke optimalt, men kan måske bruges som en nødløsning.
Problemet er nok at det ikke sættes ind i andre programmer, eller hvad med at generere en pdf-fil?
Avatar billede falster Ekspert
09. marts 2005 - 12:55 #5
Den her ser gratis ud

http://www.bizfonts.com/free/
Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
09. marts 2005 - 13:22 #6
falster, det er akkurat det jeg søger, men det skal bare være gratis...

I excel kan jeg med falsters forslag lave en formel der hedder  =EAN13(A2)  og så kommer EAN-koden.

Men findes der ikke en gratis udgave ?
Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
09. marts 2005 - 13:31 #7
det går fremad, hvis man søger på google efter, excel+ean13+vba , så begynder man at indskrænke sig til et resultat
Avatar billede falster Ekspert
09. marts 2005 - 15:10 #8
Licensen for IDAutomationHC39M_Free.ttf har:

"This font may only be used for personal use and by organizations that are non-profit, educational or have a gross annual revenue of less than $250,000 USD".

Der er da lidt "frirum" op til en kvart million dollars, hvis jeg forstår den rigtigt.
Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
24. maj 2005 - 00:28 #9
jeg har fået mere info her
http://eksperten.dk/spm/108211
Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
24. maj 2005 - 00:29 #10
men ellers fandt jeg en demo udgave, som er fin til at starte med, der står bare "demo" med småt i bunden af stregkoden. mit mål var først og fremmes og se om det kunne lade sig gøre - og så herefter overveje om jeg vil købe mig til et program. Tak for svarene.