Avatar billede hcars Novice
08. marts 2005 - 16:08 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvad får man ud af at give fx 1.200 kr. for en DVD

i stedet for at købe en Denver i Bilka til 228 kr.
Begge apparater kører jo med digital lydbearbejdning, så lyder det ikke ens, når det kommer ud af højttalerne?
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2005 - 17:16 #1
1200 så må du hellere brude 400 kr mere og købe en pioneer der får du kvalitet for pengene
Avatar billede agentorange Nybegynder
08. marts 2005 - 23:02 #2
Der er enorm stor forskel..

Prøv at adskille en Denver DVD og så f.eks en Primare DVD til 8000,- og så sammenlign indmaden ..eller bare en Yamaha DVD til 1499,- for eksempel.

På de billige modeller er ALT i plastic. Laseren er ikke nær så nøje afstemt og du vil tit opleve problemer med at de billige kan afspille dual layer skiver..

...og ja både lyd og billede er ringere på en DVD til 228,- Kostprisen når den forlader fabrikken i østen er omkring 9 kr...resten er fragt og fortjeneste til mellemled, så der er ikke brugt mange basseøre på at fremstille den
Avatar billede hcars Novice
08. marts 2005 - 23:22 #3
Tak for indlæggene.
Mener I, at det er en forskel, der er til at høre og se?
Hvis ja, gerne konkret hvordan: Er det uskarpe kanter, dårlige farver, rusten lyd etc.?
Avatar billede agentorange Nybegynder
08. marts 2005 - 23:31 #4
På jobbet prøvede vi en dag at teste en Denver DVD mod en Harman Kardon DVD22 på samme reciever. Vi testede bare med en CD og forskellen i lyden var enorm. Der manglede dybde og detaljer, så du tror det er løgn

Men det er selvfølgelig lettest at høre, når man konkret tester to mod hinanden.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2005 - 12:04 #5
en forskel jeg har set på en united 5068 dvd er mosaik på dvd plader

samme plade afspillet i min pioneer dv 515 dts viser ikke mosaik
Avatar billede hcars Novice
27. marts 2005 - 20:11 #6
===> JetDirect
Smid et svar, så deler I.
Avatar billede hcars Novice
11. april 2005 - 10:27 #7
Lukker.
Tak for hjælpen.