Avatar billede kbhadsten Nybegynder
07. marts 2005 - 15:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Program : Opdatere BIOS gennem Windows uanset BIOS producent.

Hej Xp.dk

Jeg vil høre om der findes et program til at opdatere BIOS på en PC uanset om den har AWARD, Phoenix eller en helt tredje BIOS producent???

på forhånd tak!
Avatar billede screem_brille Novice
07. marts 2005 - 15:49 #1
Ved jeg ikke, men selvom det gør, så vil jeg IKKE anbefale at man benytter det. (chancen for der går noget galt er alt for stor sammenlignet med at gøre det fra en boot floppy disk)
Avatar billede robotten Praktikant
07. marts 2005 - 15:58 #2
HAr kun erfaing med Asus og deres windows update. DEn fungerer så til gengæld rigtigt godt. Men har ikke selv hørt om den funktion, du spørger efter. Men den kunne være rar at have ;)
Avatar billede kbhadsten Nybegynder
07. marts 2005 - 15:58 #3
hmm, det du siger kan jeg ikke få til at gi mening. Jeg har personligt altid opdateret bios gennem dos / floppy, men hvis det er rigtigt, hvorfor er alle store bundkort producenter så begyndt at levere software med deres bundkort som kan det?? (b.la. kan nævnes: asus, gigabyte, ibm, msi osv osv osv)
Avatar billede robotten Praktikant
07. marts 2005 - 16:01 #4
Hvem spørger du?
Avatar billede kbhadsten Nybegynder
07. marts 2005 - 16:02 #5
den var nu til screem_brille
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
07. marts 2005 - 16:07 #6
Det kan man ik.

Ganske kort... Det er jo ikke bare at smide nogle bytes ind...
Avatar billede screem_brille Novice
07. marts 2005 - 16:40 #7
Fordi det er nemmere for brugeren, men det er IKKE ens betydende med det er bedre (tænk på jo flere ting der kører imens, jo flere ting kan få ens maskine til at gå ned, og midt i en BIOS update er det ikke ligefrem det mest ønskelige)
Avatar billede kbhadsten Nybegynder
08. marts 2005 - 08:59 #8
Til screem_brille

Ja, du har ret, men jeg står og skal opdatere noget der ligner 4500 pc'ere så derfor ville det være smart hvis jeg kunne rulle en bios update på maskinen via Loginscriptet... så vil jeg gerne tage chancen
Avatar billede robotten Praktikant
08. marts 2005 - 09:06 #9
4500 maskiner af forskellig mærke og bundkortstype? God fornøjesle, især med de mere eksotiske bundkort, de er spændende af finde bios opdateringer til ;)
Jeg vil mene, at det ikke kan betale sig, medmindre det er livsnødvendigt. Kører pc'en til det den skal, så bør der egentlig ikke pilles ved bios. Selvfølgelig er opdatering altid godt, men tager tid og mange gange er forskellen ikke til at få øje på.
Avatar billede screem_brille Novice
08. marts 2005 - 13:18 #10
Jeg nægter at tro på at der er behov for at opdatere BIOS på 4500 maskiner! og er 100% enig med det Robotten skriver, medmindre du har et hardware kompabilitets problem som en BIOS opdateringen kan afhjælpe, så er der ikke umiddelbart nogen grund til at opdatere.
Avatar billede isbrand Nybegynder
09. marts 2005 - 17:44 #11
du skal sQda bare opdatere dit bundkort..
DIN NØD! =)
Avatar billede kbhadsten Nybegynder
17. maj 2005 - 10:24 #12
er vist blevet lidt useriøs, tråden lukkes