Avatar billede hornbech Praktikant
06. marts 2005 - 19:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken DVD brænder skal jeg vælge

Jeg står og gerne vil have en ny DVD brænder
Mit krav er at det skal være en Dual brænder og skal være en RW og +/- brænder.
Her selv set lidt på en NEC ND 3520A da min nuværende DVD enkeltlags brænder er en NEC RW ND 2500A.
Hvad vil anbefale?
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
06. marts 2005 - 19:45 #1
Vil foreslå Plextor's:
http://www.plextor.be/products/px-716a.asp?choice=PX-716A

Har altid selv kørt med Plextor og aldrig haft problemer.
Avatar billede muss Nybegynder
06. marts 2005 - 19:54 #2
Vil anbefale LiteOn

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=113684

Bruger selv LiteOn DVDbrænder og den virker upåklageligt ;o)

//muss
Avatar billede venja Nybegynder
06. marts 2005 - 20:02 #3
Jeg  bruger selv den omtalte NEC ND 3520A med stor fornøjelse, ingen fejlbrændinger (dvs ingen brændinger af hverken data eller film hvor der er små fejl i)
Avatar billede sendell Nybegynder
06. marts 2005 - 20:14 #4
Jeg bruger også selv NEC ND 3520A. Den har indtil videre brændt uden en fejlbrænding. Jeg har brændt snart 500 skiver
Avatar billede hornbech Praktikant
07. marts 2005 - 08:48 #5
Sådan som jeg kan se så kan LiteOn ikke Brænde (DVD-R DL) men kun (DVD+R DL)
Avatar billede hornbech Praktikant
07. marts 2005 - 08:51 #6
Og jeg kan se at Plextor godt kan brænde (DVD-R DL) men kun med 2x. hvor NEC gør det med 4x
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
12. marts 2005 - 19:50 #7
Har selv en Plextor px-716, kan kun anbefales.
Ved godt der er mange meninger om brændere fra de forskellige fabrikanter herinde, men en ting er i hvert fald helt sikker. Det er ikke for ingenting at Plextor er kendt for en verdens bedste (måske nok den bedste) brænder fabrikant.
Derfor skynd dig ud og køb sådan en 716'er det vil du helt sikkert ikke fortryde.
Nogle af de billigere brændere kan efter langtids brug godt miste fokuseringsevnen, og derved blive kasable, dette sker stor set aldrig med en plextor.
Avatar billede hornbech Praktikant
19. marts 2005 - 12:47 #8
Nu har jeg besluttet mig.
LiteOn kan ikke brænde alle medier
Jeg har lige læst en anmeldese i en computerblad ang Plextor's brænder. hvor de beskrev at Plextor har problemer med kvaliteten og holdbarheden, desuden brænder den ikke nær så hurdig som NEC'en gør