Avatar billede kardinalen Novice
06. marts 2005 - 12:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Pixels fejl i Phillips skærme

Er der nogen der ved hvor mange pixelsfejl Phillips tillader ?
Jeg har ikke kunnet finde noget om det på deres hjemmeside.
Der er mig bekendt stor forskel på hvor mange pixels fejl de forskellige fabrikater tillader i deres skærme inden de bytter den.
Avatar billede 93a12 Nybegynder
06. marts 2005 - 12:40 #1
Så vidt jeg ved, tillader de fleste producenter 5 i midten af skærmen og 15 i udkanten af skærmen.
Avatar billede kardinalen Novice
06. marts 2005 - 12:47 #2
Det er nu ikke helt rigtigt, jeg ved at f.eks. Xerox deler deres skærme op i 3 cirkler hvor der ikke må være nogen fejl i den inderste cirkel og højst 3 i den næste cirkel osv.
Jeg mener at have læst et eller andet sted at Samsung tillader mange fejl, og derfor burde man købe Phillips for de gjorde de ikke, men jeg kan ikke huske hvor det var at jeg læste det.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. marts 2005 - 13:24 #3
Visse Philips modeller har en garanti for 0 pixelfejl og du kan se om den du vil have er en af dem, da der så vil stå "Zero Bright Dot" i specifikationerne.
Avatar billede kardinalen Novice
06. marts 2005 - 14:01 #4
Tak for det :)
Hvor henne kan man finde det ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. marts 2005 - 18:00 #5
Velbekomme og takker for point :

Prøv selv en søgning på Google efter:
"Zero Bright Dot"

Jeg fandt denne side i Googles cache og kan derfor ikke linke direkte til siden:

Læs den sidste sektion. Der står det, og det står faktisk på ret mange sider på den google søgning.

Philips 150B5CG 15" LCD Monitor
Part #: 150B5CG
Improve your bottom line with this smart Philips 150B5CG display. This reliable monitor saves space and money, delivers great pictures and convenient ergonomic design and results in improved productivity. Plus its low power consumption saves up to 20% above industry average. The Philips 150B5CG is ideal for any home or small office user.
Display Panel: 15" color active matrix LCD (TFT)
Resolution: 1024 x 768 Native
Contrast Ratio: 450:1
Brightness (Typical): 250 cd/m2
Viewing Angle (H/V): 150/110
Cabinet Color: White
Dimensions: 13.5" W x 14.7" H x 8.2" D
Video Inputs: Analog RGB, Digital DVI-D
Environments: PC and Mac compatible
Warranty: Three Year Covering Parts and Labor, including Backlight

Zero Bright Dot
Bright dots are defects in an LCD panel, once thought to be an inevitable part of the manufacturing process. With Zero Bright Dot, a monitor is guaranteed without dot defects.

.....
Avatar billede kardinalen Novice
06. marts 2005 - 18:08 #6
Tak for det, men jeg har fundet ud af at de desværre ikke understøtter 19" skærme, dem jeg har kunnet finde er 15" og 17", og jeg var interesseret i en 19", men nu har jeg bestilt den, og så må det briste eller bære om der er pixelsfejl i den.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. marts 2005 - 19:28 #7
Ok, held og lykke med det.

Jeg mener nu godt nok at der ER 19" skærme omfattet af den samme garanti.
Se f.eks her:
http://www.techbuy.com.au/products/42659/MONITORS_19LCD/Philips/190P5EB/190P5EB_19_LCD_Monitor_Zero_Bright_Dot_-_Black.asp