Avatar billede darkxider Nybegynder
04. marts 2005 - 13:10 Der er 7 kommentarer

Vil ikke installere windows xp pro

Min computer vil ikke installere windows xp pro, hverken dansk eller engelsk version. Jeg har prøvet med et andet cd-rom drev, men uden held.
Den får denne fejl:
F:l1386asms.

Forkert parameter

En komponent kunne ikke installeres.

Det er ikke en SATA disk, den er partitioneret med partition magic. Delt op i 3, den af dem hvor windows lå på formaterede jeg.
Hvad ska jeg gøre?
Avatar billede engvald Nybegynder
04. marts 2005 - 13:30 #1
du skal formater den partition i fat (Dos) hvor din windows xp skal ligge
/engvald
Avatar billede darkxider Nybegynder
04. marts 2005 - 13:34 #2
Altså jeg formaterede partiotionen hvor den skulle ligge på ved hjælp af xp cd'en
04. marts 2005 - 13:40 #3
engvald-> Hvorfor mener du FAT???

Jeg vil absolut anbefale NTFS.
04. marts 2005 - 13:45 #4
Ja, formater partitionen i forbindelse med installationen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. marts 2005 - 14:22 #5
Er din cdrom en original cdrom eller en kopi ?
For mig lyder det som læsefejl på cdrom'en og det kan enten skyldes fejl på cdrom'en eller ram fejl.
Har du 2 ramklodser i så pil den ene ud og prøv igen. Fejler den stadig så sæt istedet den anden ramklods i.
Avatar billede darkxider Nybegynder
04. marts 2005 - 14:27 #6
Der har ikke været problemer med cd'en før og den virker på en anden comp.
Jeg har kun 1 ram blok og den sku også gerne virke.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2005 - 16:05 #7