Avatar billede lasse003 Nybegynder
04. marts 2005 - 01:28 Der er 1 kommentar

congestion control kontra flow control !

Hej Eksperter

JEg har utrolig svært ved at forstå forskellen mellem congestion control og flow control. Jeg ved at det bruges i forbindelse med transportprotokollen TCP og at UDP netop ikke har disse funktioner, hvorfor den er mindre pålidelig men tilgengæld hurtigere. Er der nogen der kan forklare mig den eksakte forskel samt sige om både congestion control og flow control er med til at forsinke TCP overførselshastighed.

På forhåndt tak.¨
Avatar billede exxxhaust Nybegynder
05. marts 2005 - 08:44 #1
Flow control, ligger i lag 2 på OSI modellen, er en teknik der bruges når modtageres interface buffer er fuldt op, så sender det en pakke til afsender interfacet om at det skal vente med at sende flere pakker til dens buffer er tom.
Congestion control udtrykket kender jeg ikke, med det lyder meget som om det er det samme som Flow control.