Avatar billede md_craig Nybegynder
01. marts 2005 - 13:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IIS 6.0 og *-Alias'er

Tror måske at Topic siger lidt sig selv...

Men at man får alle udefinerede subdomæner til at pege på en side... og ikke bare standardsiden...

så man fx kan nøjes med at definere en hjemmeside med:

*.domæne.dk

* representere en eller andet apskurt kombination af tegn... fx:

Buka.domæne.dk
Poul.domæne.dk
Bla.domæne.dk

Da der kunne være uendelige kombinationer er det jo umuligt at definere alle, så derfor *-alias... men hvordan i IIS, for man kan ikke bare skrive *.domæne.dk så broker den sig...
Avatar billede dr.m Nybegynder
01. marts 2005 - 14:15 #1
Avatar billede md_craig Nybegynder
01. marts 2005 - 14:21 #2
Nej det kan jeg ikke... DNS kan du kun få til at "Resolve" *-Aliaser til en IP. og det gør jeg allerede... neste step er at få IIS til at fungere med det....
Avatar billede dr.m Nybegynder
01. marts 2005 - 14:24 #3
Then if possible, use a unique IP and don't use a host header name.
Avatar billede md_craig Nybegynder
01. marts 2005 - 14:34 #4
Ikke muligt... Jeg har kun mulighed for at benytte Host Header...

Har kigget lidt rundt på nettet... og fundet svar på at det er "no can do" i IIS 5 hvertfald... så er spm. om det stadig er "No can do" i IIS 6... Sikkert hvis man kender MS ret... ?

I Så fald må jeg evaluere hostheaderen ved min default side, og så kaste brugene rundt i forhold til den...
Avatar billede kenp Novice
01. marts 2005 - 23:27 #5
ja det er stadigvæk "no can do"
Avatar billede md_craig Nybegynder
26. maj 2005 - 15:30 #6
:(