Avatar billede kristianthostrup Nybegynder
01. marts 2005 - 00:03 Der er 2 kommentarer

Fra DHCP til PPPoE

Min internet udbyder broadcom sendte et brev om et skift fra DHCP til PPPoE hvilket er non-scence for mig...

jeg har windows 2000 og ingen router (ved ikke hvad det er men det har jeg fået afvide at jeg ikke har)

jeg prøvede at gå igemmen den vejledning som de giver på deres hjemmeside, men det gik galt..

(om 2 min er det 1. marts, hvilket også er den dag de har varslet at mit internet går ud, så hurtig hjælp ville være kanon og klart 200 point værd.)

jeg ved ikke lige hvad jeg ellers skal skrive, men jeg er nybegynder til alt teknisk stads ved computere så hvis du/i kan forklare det til mig som om at jeg er 3 år ville det bare være perfekt :)
Avatar billede exxxhaust Nybegynder
01. marts 2005 - 07:21 #1
På den igen, det burde virke hvis du følger den slavisk, det er sikkert et eller andet du har fået sat forkert i kampens hede så det ikke virker, hvis det bare ikke vil virker må du jo skrive igen. ( slå lige din firewall fra til at starte med )
jeg kan forstille mig at Broardcom er gået fra DHCP ( Dynamic Host Configuration Protocol ) til PPPoE ( Point-to-Point Protocol over Ethernet ) for at holde styr på sine kunder.
Ved brug af DHCP kan du få en IP-addresse, en slags personlig afsender addresse til pluteren som den skal bruge for at kunne benytte internettet, bare du har adgang til deres netværk, uden at Broadcom kan sikre sig at du er en betalende kunde.
Ved brug PPPoE skal din pluter først give sig til kende overfor Broadcom med et brugernavn og password før de give dig en IP-Addresse så kan komme på deres net og derved adgang til internettet, det er derfor du skal skrive dit brugenavn og kode som de har tilsendt dig under opsætningen i den "nye" forbindelse.
Håber ikke dette er for nørdet..Phuuha lang smøre :)
Avatar billede kenp Novice
01. marts 2005 - 10:05 #2
ja nu er du nok ikke online længere... men win2k har ikke en ordentlig pppoe klient, men du kan faktisk hente en hos tdc winpoet hedder det, indstallere det også udfyld felterne med brugernavn og password.