Avatar billede mbg1333 Nybegynder
28. februar 2005 - 19:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bærbar computer

Hejsa ;-)

Jeg har et mindre, okay lad os bare sige større problem, i det min bærbare computer simpelthen går ud i tide og utide. Det er ganske tilfældigt hvornår. Det kan være når den har været tændt i 2 min, men det kan også være efter 5 timer. Derfor tror jeg ikke det er et varmeproblem, selvom den dog altid har været meget varm.

Batteriet er stået af for længe siden, men problemet er der hvad enten batteriet er i eller ej. Jeg har tidl. haft problemer med en harddisk der gik kold, den er nu erstattet af en ny og 7,9,13 *bank bank* den har der ingen problemer været med endnu.

Problemet sker både når der afspilles film eller musik, når der spilles, når der arbejdes i word eller selv når den bare står idle på skrivebordet uden nogle programmer åbne. Det kan også ske selv når jeg ikke rører den. Nogle gange kan den stå i 5 min uden nogen rører den og den intet laver, og pludselig går den ud.

Nogen der har nogen ideer? Ellers må jeg vist se mig nødsaget til at købe en ny. Det ville jeg dog helst undgå da det, sjovt nok, ikke er helt gratis. Det haster lidt med at finde en løsning da den ikke er sjov at undvære under skolearbejdet.

Hjælp!
Avatar billede mbg1333 Nybegynder
28. februar 2005 - 19:31 #1
Hvad jeg ikke fik fortalt er at det faktisk også er sket under windowsboot. Jeg er ikke helt sikker, men mener også det skete inden den overhovedet nåede videre fra bios.

Desuden skal jeg måske også lige sige at nogle gange går skærmen i sort lige lidt inden den går ud. Har også prøvet hvor skærmen gik i sort, men den aldrig slukkede. Den fortsatte nemlig med at spille musik. Jeg ventede 2 min og så slukkede jeg selv, og tændte igen.
Avatar billede mbg1333 Nybegynder
28. februar 2005 - 19:50 #2
I skrivende stund har den faktisk holdt 3 timer nu.
Avatar billede mbg1333 Nybegynder
28. februar 2005 - 20:47 #3
Wow den sætter da snart ny rekord. 4 timer.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
01. marts 2005 - 08:23 #4
kan være fejl i strømforsyning, eller at din biosopsætning ikke er optimal. Har du hentet den nyeste bios?
Avatar billede mbg1333 Nybegynder
01. marts 2005 - 08:37 #5
Jeg har ikke rørt bios opsætningen siden jeg fik den. Problemet er først opstået for 1½ uge siden. Jeg har haft den i snart 1½ år.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
01. marts 2005 - 08:42 #6
din bios kan have ændret sig ved et crash, gået tilbage på default. Prøv at se om der ligger en ny bios på nettet og læg den på, hvis det ikke hjælper at gå ind og ændre på konfigurationen.På 1½ år sker der meget med programmer, det der var godt nok dengang, er ikke sikkert godt nok nu.
Avatar billede mbg1333 Nybegynder
21. april 2005 - 09:12 #7
Det var en hardware fejl - computeren blev sendt ind til Fujitsu Siemens. Jeg lukker spm.