Avatar billede anakin_solo Nybegynder
28. februar 2005 - 00:51 Der er 6 kommentarer

Computer er pludseligt gået død

Jeg tændte i dag min computer, gik ind i stuen, og kom lidt senere tilbage for at opdage en blå fejlmeddelelse på min skærm (ikke den klassiske windows bluescreen), hvor der stod noget i retning af at der var hardware- eller softwareproblemer og hvis man ikke havde fået beskeden før, skulle man bare genstarte. Det gjorde jeg så, og herefter kunne min computer slet ikke starte op. Den gad ikke engang starte bios'en. Jeg har prøvet at fjerne alle drevene, og jeg har sågar også prøvet med et andet grafikkort, men den starter slet ikke op.
Spørgsmålet er nu dels hvad der er galt, og om det er noget der kan ordnes eller om jeg skal ud og have nyt motherboard, cpu og ram...
En sidste ting jeg har bemærket, er at den starter med at tænde for alle blæserne (chipset, cpu og grafikkort) hvorefter den slukker for blæseren på grafikkortet efter ca. 10 s.
Avatar billede boozo Nybegynder
28. februar 2005 - 01:09 #1
Jeg havde nøjagtigt samme problem 2 juledag startede comp gik i blå skærm for derefter at være helt "død"

Det var mit motherboard der var røget ved den lejlighed det hele starer men der er sort skærm/den tænder ikke,

så tror bestemt det er dit morherboard der er stået af.
Avatar billede boozo Nybegynder
28. februar 2005 - 01:11 #2
Vil dog lige tilføje at det smarteste nok lige er at få tjekket dit grafikkort også siden blæseren stopper :-)
Avatar billede anakin_solo Nybegynder
28. februar 2005 - 01:22 #3
har tjekket grafikkortet på en anden computer. Det fungerede helt fint....
Avatar billede boozo Nybegynder
28. februar 2005 - 01:35 #4
så vil jeg tro du også har tjekket din comp for løse kabler o.s.v. og så med 99%sikkerhed sige det er dit MB der er røget sig en tur :-(
Avatar billede anakin_solo Nybegynder
01. marts 2005 - 01:36 #5
Spørgsmålet er om det kan være en bootsector virus der har gjort at man ikke kan starte. Kan det ikke godt lade sig gøre, og hvis ja, er det ikke muligt at geninstallere bios'en?
Avatar billede boozo Nybegynder
01. marts 2005 - 14:09 #6
Jeg tvivler på det men man skal jo aldrig sige aldrig.. det skader jo ikke at prøve.