Avatar billede benzon Praktikant
25. februar 2005 - 15:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Nybegynder og compile går ikke godt

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=126538&package_id=139076 <--- dette er source koden jeg prøver at re compile har stort set kun lavet få ændringer, som ikke er ændringer disideret i koden mere ændringer i nogle af de andre delen men nu er problemet så hvordan pokker skal jeg gribe den and med at compile har prøvet flere solutions

CodeBlocks sammen med Visual Toolkit 2003 og Bloodshed Dev-C++

Nogen der har lidt viden som kunne tænke sig at dele af den fordi jeg er total blank
Avatar billede benzon Praktikant
25. februar 2005 - 16:22 #1
er kommet lidt videre men kun til at den ikke kan finde filen afxwin.h og er Codeblocks jeg har prøvet at compile med :|
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2005 - 17:38 #2
afxwin.h er en del af MFC og kræver derfor MS VC++ (eller en af de dyre versioner
af Borland C++ Builder).

Dev-cpp har den ikke.

Og jeg mener faktisk heller ikke at Toolkittet har.
Avatar billede alizweb Nybegynder
25. februar 2005 - 18:33 #3
Skynd dig at få fat i beta versionen af VC++.NET

http://lab.msdn.microsoft.com/express/visualc/default.aspx

Good Luck :D
Avatar billede benzon Praktikant
25. februar 2005 - 19:26 #4
Sku lidt underligt at opensource industrien bruger MFC når det er hammer dyrt :D
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2005 - 19:41 #5
Nu er jeg ikke GUI ekspert, men MFC skulle altså være mange gange nemmere end
Win32 API til at lave GUI i.
Avatar billede benzon Praktikant
25. februar 2005 - 20:46 #6
hmm afxwin.h er heller ikke med i den beta version alizweb
Avatar billede alizweb Nybegynder
25. februar 2005 - 23:39 #7
SÅ kan jeg ikke hjælpe dig... Jeg mente bestemt at M$ havde inkluderet DERES mfc i DERES produkter.
Men det er åbentbart ikke tilfældet :S

Det er jeg ked af.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2005 - 23:43 #8
http://lab.msdn.microsoft.com/express/faq/default.aspx#visualc

# Does Visual C++ 2005 Express Edition include MFC and ATL?

No, MFC and ATL are not included with Visual C++ 2005 Express Edition. MFC and ATL will be included in all other Visual Studio 2005 editions.
Avatar billede benzon Praktikant
26. februar 2005 - 00:09 #9
har bestilt mig en beta ud gave af Enterprise, den kostede mig kun 37,- det kan man sku godt overleve
Avatar billede benzon Praktikant
26. februar 2005 - 01:14 #10
er der evt. en der har mulighed for at compile det for mig hvis jeg sender det jeg har lavet om :D
Avatar billede alizweb Nybegynder
26. februar 2005 - 02:52 #11
indeholder interprise mfc og det hele, for så kunne det være man skulle overveje det.
Avatar billede benzon Praktikant
26. februar 2005 - 04:39 #12
det skulle det efter sigene gøre ud fra det arne_v skriver :) skulle det indeholde det hele kommer på en dvd skive :)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2005 - 18:26 #13
Tid at få afsluttet ?

og et svar fra mig
Avatar billede benzon Praktikant
13. april 2005 - 13:23 #14
du har ret jeg stenede bare en smule har fået 2005 beta versionen den køre sku okay