Avatar billede janette Nybegynder
22. februar 2005 - 21:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forbindelsen til fjerncomputeren blev afbrudt

Efter ca. 1 time uden aktivitet med RDP-klient på terminal-server bliver forbindelsen afbrudt. Hvor kan man indstille at forbindelsen ikke skal afbrydes eller at man kan have f.eks. 8 inaktive timer inden forbindelsen afbrydes
Avatar billede preetz Nybegynder
05. marts 2005 - 21:57 #1
Hej

Administrative Tools - Terminal Services Configuration - Connections

Under properties på RDP-Tcp på fanebladet Sessions kan du indstille diverse timeouts.

Mvh

Nicholas
Avatar billede janette Nybegynder
10. marts 2005 - 17:56 #2
Undskyld den lange kommentartid - jeg har kontrolleret de nævnte indstillinger og de var alle sat til aldrig at udløbe. Alligevel skete der udsmidning af nogle.
Det ser ud til at have hjulpet lidt, at indstillingerne nu er sat til at forbindelsen lukker, hvis der sker et brud på den. Der er nu også indstillet at man kun kan være aktiv højst 1 døgn - men det er ikke godt nok. Nogle gange kan en forbindelse godt holde 1 døgn og andre gange kan den samme pc ikke holde et døgn. Det er heller ikke sådan at alle bliver smidt af samtidig.
Avatar billede preetz Nybegynder
10. marts 2005 - 17:58 #3
Hvilken forbindelse sidder dine klienter på?
Avatar billede janette Nybegynder
11. marts 2005 - 09:25 #4
De sidder på en 2 Mb ADSL-forbindelse
Avatar billede preetz Nybegynder
11. marts 2005 - 09:39 #5
Du kan ikke regne med at en ADSL forbindelse er 100% stabil, der vil altid være udfald, som smider klienten af serveren.
Men så længe de kan reconnecte til en disconnected session, er det til at leve med.

Hvorfor skal forbindelsen være oppe så længe iøvrigt?
Avatar billede janette Nybegynder
11. marts 2005 - 09:56 #6
På grund af travlhed og arbejde på forskellige systemer. Det er uheldigt i længden at man logger på, bliver afbrudt og når man vender tilbage er forbindelsen smuttet.

Tak for hjælpen
Avatar billede janette Nybegynder
11. marts 2005 - 09:58 #7
Hvordan får jeg lige systemet til at acceptere svaret?
Avatar billede preetz Nybegynder
11. marts 2005 - 09:59 #8
Det har det gjort.

Tak for point.