Avatar billede nopa86 Nybegynder
21. februar 2005 - 19:18 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Mistet windows XP adgangskode

Hej
Jeg har mistet min adgangkode til min copmuter og jeg kan kun bruge gæstebrugeren. Kan jeg få fat i kodeordet via en omvej.

MVH
Simon jul andreasen
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. februar 2005 - 19:19 #1
Ja da... du bruger et tool til at nulstille dit password... 2 sek - så får du et link.
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. februar 2005 - 19:20 #2
Avatar billede kalp Novice
21. februar 2005 - 19:21 #3
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2005 - 19:38 #4
hvis ikke du kan logge på som administrator kan du prøve med f8 under start af pc og vælg fejlsikker tilstand ....
når du er logget på som administrator kan du ændre det i nruger i kontrol panel.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2005 - 19:41 #5
eller skriv i kør:
control userpasswords2
klik på nulstil adgangskode
dvs for alle bruger....
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. februar 2005 - 21:16 #6
xou> hvordan er det nu lige han skal kunne logge på som administrator når han ikke kan huske kodeordet???
Avatar billede kalp Novice
21. februar 2005 - 21:18 #7
Godt spørgsmål hehe han modsiger faktisk sig selv på de to linjer han skriver:).. ligger i hvertfald lige et svar hvis mit kunne bruges:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. februar 2005 - 21:26 #8
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd er det der skal bruges - jeg håber dette kan bruges, ellers spørger du bare jpvj der må vide hvordan det han linker til, skal bruges helt præcist:

(de steder jeg skriver tryk enter er ved et spørgsmål du bliver spurgt om)
1. Boot på disketten
2. Tryk N
3. tryk enter (hvis det drev ´der er markeret er din bootpartition - den tager som standard 1. bootdrev - altså harddisk)
4. accepter sti (der skal gerne stå windows/system32/config) - tryk enter for at acceptere
5. accepter at rette i Sam System Config - tryk enter for at acceptere
6. skriv 1 for at rette en brugers adgangskode - tryk enter
7. skriv det navn du vil rette koden på
8. skriv det NY kodeord (og HUSK det! ;))
9. skriv ! - (tryk enter tror jeg efter !)
10. skriv q
11. tryk ctrl+alt+del for at genstarte pc (husk at fjerne disketten)
12. nu logger du bare på med det ny kodeord :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. februar 2005 - 21:28 #9
HOV! Jeg er sgu nævnt her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#glemt_password

hæhæ ;)
Avatar billede kalp Novice
21. februar 2005 - 21:31 #10
no harm done hehe
Avatar billede nopa86 Nybegynder
21. februar 2005 - 22:12 #11
Tak for hjælpen!