Avatar billede foxmulder58 Praktikant
21. februar 2005 - 15:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

En chat i Java

hej kesperter,

Er det svært at lave en chat i JAVA?

Findes der en god tutorial på nettet til en chat i Java på nettet??

Chatten behøver ikke mange features!¨.

Mvh
Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2005 - 15:27 #1
Ikke så meget sværere end i andre sprog.

Men er det:

java client---java server
java client---JSP scipt
java client---ASP script
java client---PHP script
java applet---java server
java applet---JSP script
java applet---ASP script
java applet---PHP script

?
Avatar billede alizweb Nybegynder
21. februar 2005 - 15:28 #2
En chat er ikke noget man bare lige lavet, men her er der da et par eksempler på hvordan man kunne gøre: http://hotscripts.com/Java/Applications/Chat_Systems/index.html
Læs en masse grundlæggende tuts om java, og studer så chatsne fra hotscripts.

God fornøgelse.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
21. februar 2005 - 15:28 #3
Hej Arne,

jeg ved ikke hvad er lettest, hvad vil du foreslå??

mvh
mads
Avatar billede alizweb Nybegynder
21. februar 2005 - 15:31 #4
Det kræver at du behersker sprogene, så der er i realiteten ikke noget der er "lettest", det er hva du nu kan, og bedst kan lide.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2005 - 15:33 #5
Jeg ville nok anbefale java client via java web start og en java server med
socket connections.

Men som alizweb er lidt inde på - hvor meget kender du til Java ?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
21. februar 2005 - 16:00 #6
Jeg havde et kort minikursus i JAVA på UNI men det gav ikke det helt store idet det var et valgfag.

jeg har kun haft databaser og XML grundlæggende men noget chatroom kan jeg ikke oprette med den viden.

Er der nogen gode bøger/tutorials du kan anbefale?

mvh
Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2005 - 16:05 #7
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
21. februar 2005 - 22:51 #8
hej Arne,

Smider du et svar så du kan få dine point!.

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
21. februar 2005 - 22:52 #9
Hej igen Arne,

Hvilken compiler bør jeg anvende til JAVA?

mvh
Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2005 - 22:54 #10
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2005 - 22:55 #11
Den der kommer med SUN JDK http://dlc.sun.com/jdk/jdk-1_5_0_01-windows-i586-p.exe

Suppler eventuelt med en IDE som Eclipse http://www.eclipse.org/
Avatar billede trp79 Nybegynder
22. februar 2005 - 09:19 #12
Du kan evt. tage et kik på: http://www.eksperten.dk/spm/370211 , hvor der er et forholdsvis simpel eksempel på en chat.