Avatar billede baronbadedyr Nybegynder
20. februar 2005 - 16:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan man komme uden om IrDA-standarden på mobiltelefoner?

Det skal bruges til en hjemmelavet lapcounter til små fjernstyrede biler.

Jeg har fået programmeret en PIC-kreds til at sende et 7-bits signal inkl. start og stop bit. Jeg har også lavet en modtager. Det fungerer fint.

Så kom jeg i tanke om om man måske kunne bruge sin Mobiltelefon til at modtage disse infrarøde signaler med, og derved bruge sin mobiltelefon som modtager. Jeg har efterfølgende læst om IrDA standarden, men den skal springes over på en måde, hvis mobilen på nogen måde skal nå at kunne tælle omgangene. problemet er nemlig at det tager for lang tid for den med IrDA standarden på at få forbindelse.

Nogen der ved noget på dette område, har nogle guides der kunne hjælpe, eller i det hele taget guides til software på mobiltelefoner? Det ville være en stor hjælp.

Spørg endelig ind til det jeg skriver, hvis ikke jeg har formuleret mig klart nok. Der gives point til alle med brugbare svar.

TAK på forhånd.

/Badedyret
Avatar billede screem_brille Novice
20. februar 2005 - 19:54 #1
Det finder du ikke, hvis du vil bruge telefonen i det project der, skal du selv programmere alt fra bunden, jeg ville nok finde på en nemmere måde at holde styr på antal omgange ;)
Avatar billede screem_brille Novice
22. marts 2005 - 11:21 #2
Kan du ikke lukke spørgsmålet ?
Avatar billede screem_brille Novice
25. maj 2005 - 20:22 #3
noget feedback måske ?
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 00:37 #4
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede baronbadedyr Nybegynder
20. oktober 2007 - 02:03 #5
lukker