Avatar billede bankomanden Nybegynder
19. februar 2005 - 23:22 Der er 7 kommentarer

Opdatere billeder i power point

Jeg laver en del diasshow. Jeg ville gerne have, at billeder blev opdateret automatisk i power point. Kan dette lade sig gøre ??
Avatar billede jkrons Professor
20. februar 2005 - 00:57 #1
Hvad mener du med at billederne skal opdateres automatisk?
Avatar billede bankomanden Nybegynder
20. februar 2005 - 12:03 #2
Jeg må forsøge at forklare mig.
Jeg vil gerne oprette en kæde, således billederne bliver indsat automatisk nå de befinder sig i en bestemt mappe hvortil der er oprettet en kæde.
Med venlig hilsen
Bankomanden
Avatar billede jkrons Professor
20. februar 2005 - 12:09 #3
Hvordan/hvornår skal de sættes ind - og på hvilke dias? Hvis det skal ske under præsentationen kan det nok ikke lade sig gøremed mindre det er det samme billede, der skal indsættes hver gang. Hvis det er alle billeder i mappen bliver det problematisk, da kæden i PowerPoint er absolut, altså peger på samme fil hver gang.

Hvis det skal ske i forbindelse med udarbejdelsen af præsentationen er mulighederne større idet du kan bruge en makro, men det er ikek helt nemt, at gøre det fuldautomatisk.

Så hvis du kan forklare præcis, hvad det er, du ønsker at opnå, vil det være nemmere at fortælle om det kan lade sig gøre eller ej.
Avatar billede bankomanden Nybegynder
20. februar 2005 - 12:43 #4
Tak for din hjælp hidtil.

Billederne skal indsættes under udarbejdelsen af præsentationen.
Jeg bruger showet til at fremvise billeder under en auktion. Der er ca. 200 billeder hver gang. Når billederne er redigeret færdig, bliver de lagt i en mappe -auktionsbilleder - . Der er så fra denne mappe jeg gerne vil hente billederne pr. automatik.
Jeg har fået oprettet en kæde, således teksten automatisk bliver opdateret, men med billederne er det trivielt hver gang at skulle trykke indsæt billede - fra fil - og derefter nummeret.
Jeg håber, at du nu forstår problematikken.

Med venlig hilsen
Bankomanden
Avatar billede jkrons Professor
20. februar 2005 - 13:07 #5
Har du p'rbet at se på Indsæt - Billede - Nyt fotoalbum?
Avatar billede jkrons Professor
20. februar 2005 - 13:07 #6
prøvet :-)
Avatar billede jkrons Professor
22. februar 2005 - 09:03 #7
Fik du løst dit problem?