Avatar billede angelize Nybegynder
18. februar 2005 - 23:14 Der er 7 kommentarer

Vil ikke installere XP eller andet system

Her for 2 uger siden begyndte min computer at genstarte uden min tilladelse, total tilfældigt... Jeg tænkte ikke rigtigt over det og lod den bar genstarte når den opførte sig sådan. Men her forleden gik min computer pludselig ned, den ville ikke starte windows, den genstartede bar lige efter process skærmen (du ved hvor den blå linje går frem og tilbage), så jeg prøvede at starte op med windowsxp cd'en og valgte at repaire den. Det fungerede lige indtil den så genstartede af sig selv igen, og denne gang kom der en blå skærm hvor der stod noget med memory dump. Jeg valgte så at prøve at repaire igen, men uden held. Så jeg valgte at prøve at installere det på D: drevet i stedet, igen uden held, samme blå skærm. Jeg formaterede så hele lortet, både c: og d: drevet, og installerede det fra bunds. Både med XP og 2000 CD'en sagde den en masse om at visse filer manglede (selvom cd'en virker perfekt ¨på andre computere, har også prøvet at skifte cd'rom drev uden held)... Men hver gang jeg tastede ENTER gik den dog videre med installationen... Men alligevel virker det ikke og jeg får den skide BLÅ SKÆRM.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
18. februar 2005 - 23:23 #1
det lugter lidt af et ram klods problem, altså en ram modul der er defekt - har du mulighed for at fjerne en af dine ram klodser hvis du nu har to installeret og så prøve at installere xp igen med bare den ene ram klods monteret ??
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
18. februar 2005 - 23:24 #2
hvad fortæller den blå skærm dig forøvrigt ??
Avatar billede angelize Nybegynder
18. februar 2005 - 23:33 #3
Den siger fejlen ligger i MEMORY_MANAGEMENT... Har kun én ramblok... Er det rammen der er noget i vejen med?
Avatar billede 1back Nybegynder
18. februar 2005 - 23:48 #4
ja,det må det være
Avatar billede haverslev Novice
19. februar 2005 - 00:19 #5
Avatar billede angelize Nybegynder
19. februar 2005 - 00:38 #6
Virker ikke
Avatar billede halifax Nybegynder
19. februar 2005 - 02:16 #7
Ening med de andre i, at mistanken falder på RAM fejl.
Kør en test på dine ram med memtest86  www.memtest86.com
Læs fremgangsmåden og hav en formateret diskette parat som programmet skal bruge. Boot herefter fra disketten og kør testen.

Det ender formentlig med, at du skal ud og købe nye ram.