Avatar billede susrn Nybegynder
18. februar 2005 - 09:06 Der er 10 kommentarer

Frys dato/tid

Findes der en funktion til at fastfryse dato/tids funktionen =nu()
eller =idag(). Dvs låse den aktuelle dato/tid
Avatar billede jkrons Professor
18. februar 2005 - 09:53 #1
Ikke umiddelbart. Det er jo formler, der genberegnes ved ændringr i regenarket. Den enesteb mulighed for at "fryse" dem, der ved at konvertere til tekst.

Koperi cellen med formlen. Vælg Rediger - Indsæt speciel. Vælg Værdi. Klik OK.
Avatar billede sjap Praktikant
18. februar 2005 - 09:54 #2
Problemet er, at du forsøger at lave en fast værdi ud fra en funktion, der hver gang den opdateres, returnerer en ny værdi. Dvs. i princippet skal du i stedet lave en funktion, der indsætter datoen én gang - og kun én gang. Det kan sikkert godt laves, men det bliver måske lidt kringlet

Hvis du kan leve med at du selv skal lave lidt, så kan du indsætte datoen i et felt ved at trykke på Ctrl-Shift-;

Alternativt kan du lave en knap, hvor du tilknytter en makro, der så indsætter den aktuelle dato på den ønskede plads.
Avatar billede jkrons Professor
18. februar 2005 - 09:56 #3
Du kan også bruge tastaturet til at konvertere din formel til værdi:  Stå cellen med formelen. Tryk F2, derefter F9. Afslut med Enter.
Avatar billede kabbak Professor
18. februar 2005 - 10:18 #4
hvis du i instillinger sætter gentagelse i cirkulær reference til 1, kan du bruge denne formel i D2

=HVIS(D2=0;NU();D2)
Avatar billede susrn Nybegynder
18. februar 2005 - 10:37 #5
Svaret fra sjap var lige det jeg manglede, point tildeles, men også tak for de andre 2 svar.
Avatar billede susrn Nybegynder
18. februar 2005 - 10:39 #6
vil i have point
Avatar billede susrn Nybegynder
18. februar 2005 - 10:40 #7
husk for at få point skal i markere svar
Avatar billede jkrons Professor
18. februar 2005 - 12:05 #8
:-)
Avatar billede sjap Praktikant
18. februar 2005 - 12:23 #9
Det var da en dejlig start på dagen :0)
Avatar billede sjap Praktikant
17. marts 2005 - 18:32 #10
susrn > Husk lige at lukke spørgsmålet.