Avatar billede kippers Nybegynder
17. februar 2005 - 14:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Køb af ny computer

Hejsa.

Jeg har lyst til at køben en ny computer. Jeg vil komme til at bruge den til studierne (alm. officeprogrammer, måske lidt databehandling, grafikprogrammer) og så vil det være rart hvis redigeringsprogrammer som f.eks. Adobe InDesign heller ikke kører for langsomt. Hvis jeg får tid ville det være cool at kunne spille spil på den uden at den hakker i det. Bedst hvis den ikke støjer for meget. Jeg vil nok slippe en 5000-6000 for dyret.

Hvad skal jeg købe? Er det smartest hvis jeg køber den samlet (i så fald hvorfra) eller kan det betale sig at samle den selv? Hvilken processor?
Avatar billede werd Nybegynder
17. februar 2005 - 14:26 #1
du har ikke overvejet at købe en bærbar?
Avatar billede kippers Nybegynder
17. februar 2005 - 22:21 #2
Jeg har en bærbar som er godt to et halvt år gammel (Athlon 1500, 256MB ram, 20 GB, combidrev, usb 1.1., delt grafikkort).
Avatar billede wood_elf Nybegynder
19. marts 2005 - 12:40 #3
Kunne denne bruges:?
2800+ AMD Sempron
512mb DDR RAM pc3200
120gb Seagate harddisk
15'' CRT Skærm
MS intelli 4.0 optical mouse (den næstbedste mus til dato, efter Logitech mx1000)
Black 2nd edition Icemat (Sort glasmusemåtte... 300x250 mm)
Hvidt kabinet med usb-stik i front
Headset
Dvd-drev
Dvd-brænder
Incl. 50 brandbare dvd-skiver og covere
Af spil er der: GTA 2, Need for Speed Underground 2, Elasto Mania, Need for Speed Underground,
Warcraft III: Frozen Throne, Warcraft III: Reign of Chaos, Half-life 2, Counter-Strike: Source, Counter-Strike: 1.6, Ghost Recon: Desert Siege og Iron Storm.

Regner med ca. 5000 kr.

//Wood_elf
Avatar billede kippers Nybegynder
06. april 2005 - 13:35 #4
det er ikke rigtigt noget, ellers tak
Avatar billede kippers Nybegynder
06. april 2005 - 13:39 #5
Er der nogen der har lidt forstand på kvaliteten af forskellige pc-mærker og hvad man får for pengene? I Bilka fås nedenstående for kr. 6999 for tiden. Er det pengene værd? Hvordan er grafikkortet?

Model a828.dk. AMD Athlon 64 3400+,
1024 MB DDR RAM,
200 GB harddisk 7200 omdr./min.
16x DVD+/-RW brænder (duallayer),
understøtter Lightscribe teknologi.
256 MB DDR RAM GeForce FX 5500 grafikkort med TV-Out, stereo TV og radio
tuner med fjernbetjening, 16-bit lydkort (onboard),
6 x USB 2.0, 2 x FireWire,
10/100 LAN.
Incl.Windows XP Home, Works 8.0, Norton Antivirus 2005 med 60 dages opdatering.
Avatar billede hmann Nybegynder
06. april 2005 - 13:41 #6
der står bare at det er et geforce fx kort... der står ikke noget om producenten!
det er med stor sandsynlighed ikke mærkevarer - ved ikke om du spiller meget - hvis du spiller de nyeste spil, er det grafikkort nok i underkanten!
Avatar billede kippers Nybegynder
06. april 2005 - 13:53 #7
Det er i øvrigt en HP. Grafikkortet er NVIDIA. Jeg har ikke fulgt så meget med i grafikkortudviklingen. Hvad skal man have til hvilke formål for tiden?
Avatar billede rossoneris Nybegynder
06. april 2005 - 13:56 #8
arhhh .. Ville nok holde mig fra Bilka pc`ere, selvom mange har ok erfaringer med dem.

Gå på nettet os se hos www.midtdata.dk eller www.shg.dk . ja der findes mange. Men spørgsmålet er så om du vil have en bilka pc hvor du får en del høje specifikationer (no-name) eller vil købe en samlet og mere kvalitets mæssig pc, som koster 1500 til 2000,-kr mere. Omkring 6-7000,-kr koster en kvali pc nok
Avatar billede hmann Nybegynder
06. april 2005 - 13:57 #9
ja geforce er NVIDIA, men det er stadig bare chippen... hvis der ikke er angivet en producent på selve kortet (fx MSI, Asus osv) så er det med stor sandsynlighed et noname kort.. hvad skal du bruge computeren til?
Avatar billede kippers Nybegynder
13. april 2007 - 18:22 #10
Hej. Den her er lidt gammel, så jeg vil lukke den. Tak for svarene. Skriv snarest, hvis I vil have point.
Avatar billede hmann Nybegynder
16. april 2007 - 09:27 #11
for min skyld snupper du bare dine point selv :)