Avatar billede hvemzy Nybegynder
17. februar 2005 - 13:07 Der er 33 kommentarer

Reset af bundkort

Hejsa hvordan reseter jeg mit bundkort igen, da jeg tror det er en forkert opdatering jeg har hentet ??
Avatar billede draco999 Nybegynder
17. februar 2005 - 13:08 #1
DET gør du ikke bare sådan lige. Hvis du har Flashet din Bios Forket skal du have Fat i den Rigtige og prøve at reflash den, men du kan have smadret hele dit system.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
17. februar 2005 - 13:09 #2
det er noget med en jumper på bundkortet der skal flyttes et par sekunder, men den nøjagtige placering skal du se i din manual, der står også hvordan du gør.
Avatar billede draco999 Nybegynder
17. februar 2005 - 13:13 #3
ejoergjensen.. Det giver jo ikke ligefrem en NY bios. Den sletter bare alle COnfigs og passwords men Hvis han allrede har Flashet BIOS med et Forkert Verison (program) så resetter han jo bare det forkert Program og der ville ikke ske noget da det stadigvæk vil være det forkert program
Avatar billede hvemzy Nybegynder
17. februar 2005 - 13:13 #4
ok kigger på det sener og vender tilbage, med feedback
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 13:28 #5
Man skal være mere end heldig, for at recover fra en fejlflashning af BIOS. Der findes værksteder der kan fikse det, men det er billigere at købe et nyt bundkort.

Du må nok se i øjnene, at det ender med at du skal ud at investere i nyt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 15:18 #6
Så må du fortælle mig, hvilket bundkort du skal bruge BIOS til !
Avatar billede hvemzy Nybegynder
17. februar 2005 - 15:24 #7
Det er et Asus A7V133 skal du vide mere end det
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 15:26 #8
Øjeblik !
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 15:49 #9
Den skulle gerne hedde AVU1009.AWD, og kan hentes her:
http://www.asus.com.tw/support/download/selectftp.aspx?l1_id=1&l2_id=10&l3_id=4&m_id=1&f_name=AVU1009.zip~zaqwedc

Du skal også bruge AFlash, som kan hentes her:
http://www.asus.com.tw/support/download/selectftp.aspx?l1_id=1&l2_id=10&l3_id=4&m_id=1&f_name=aflash221.zip~zaqwedc

Så laver du en Boot diskette, hvorpå du kopiere en udpakket version af AFlash, samt en udpakket version af AVU1009.AWD

Nu BOOTer du på disketten, og skriver AFLASH ved promten, og trykker ENTER.

Ved menuen der kommer frem, trykker du på 2, og så ENTER.

Ved næste billede skriver du A:\AVU1009.AWD og trykker ENTER igen.

Nu skal du bare følge instruktionerne på skærmen, og håbe på at du ikke får en strømafbrydelse.

Hvis du slukker for maskinen inden den giver dig lov til det, kan medføre, at du aldrig får bundkortet igang igen.

Undskyld det tog lidt lang tid, men telefonen ringede.
Avatar billede hvemzy Nybegynder
17. februar 2005 - 15:52 #10
kan jeg lave den på en cd istedet for en diskette ??

ja ja men jeg har tid til at vente, det haster jo ikke mere end det jager
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 15:59 #11
Jada, hvis du ved hvordan du laver en BOOTbar CD, og så skal du skrive den rigtige sti til selve BIOS filen (CD drevets betegnelse):\AVU1009.AWD
Avatar billede hvemzy Nybegynder
17. februar 2005 - 16:02 #12
ok prøver har jo ikke lige en tom diskette liggende, det er jo ikke ret tit man lige for brug for sådan en mere, og jeg kan godt bare hente den her på den anden maskine uden at den risikere at lave ged i den også
Avatar billede hvemzy Nybegynder
17. februar 2005 - 16:04 #13
og så sætter jeg bare bios til at starte op i cd drev ??
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 16:04 #14
Du kan lave BOOT disken på en hvilken maskine som helst.

Du skal bare huske, at AFlash og BIOS filerne skal være udpakkede.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 16:05 #15
Rigtig
Avatar billede hvemzy Nybegynder
17. februar 2005 - 16:06 #16
oki prøver
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 16:07 #17
Det nemmeste er nok, at du har både AFlash og AVU1009.AWD liggende i et bibloitek for sig selv et eller andet sted på harddisken, og beder så dit brænderprogram om at lave en BOOT bar CD, som indeholder disse 2 filer.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 16:08 #18
Skal lige ned og hente smøger ! !
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 16:24 #19
Hvordan går det ?
Avatar billede hvemzy Nybegynder
17. februar 2005 - 16:26 #20
ikke ret godt den starter bare op i windows udenset hvilket drev jeg sætter den til boote fra
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 16:28 #21
Det er nemt ordnet, du tager bare datakablerne til dine hard diske ud af bundkortet, så kan den ikke se diskene, men husk nu hvilke stik der går hvor hen.

Det kan også være fordi, at det ikke er en BOOT bar CD du har lavet.
Avatar billede hvemzy Nybegynder
17. februar 2005 - 16:29 #22
smutter også lige lidt skal lige ha hentet et par små ting og lave lidt føde til ungerne
Avatar billede hvemzy Nybegynder
17. februar 2005 - 17:34 #23
Er det ikke nok, bare at pakke dem ud på cden
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 17:58 #24
nej, den skal brændes som en BOOT CD.

Hvilket brænderprogram vil du anvende ?
Avatar billede hvemzy Nybegynder
17. februar 2005 - 17:59 #25
har Nero
Avatar billede hvemzy Nybegynder
17. februar 2005 - 18:01 #26
men plejer bare at kopirer direkte over på cd
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 20:32 #27
Når jeg med Nero skal lave en ny compilation, så i venstre side, med alle ikonerne, er der næsten nederst en ikon hvor der står CD-ROM (boot). Den bruger jeg når jeg skal lave en BOOT bar CD.

Alternativet, er at du finder en diskette, og følger min anvisning tidligere.
Avatar billede hvemzy Nybegynder
17. februar 2005 - 22:26 #28
Hejsa igen Finder lige en diskette et eller andet sted i morgen, da jeg ikke har det ikon i min gamle nero hvor jeg kan lave en boot cd, og vil ikke gi en formue for at opgradere den, så kan jeg lige så godt købe et nyt bundkort med det samme. vender tilbage med feedback i løbet af weekenden
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. februar 2005 - 00:45 #29
Udmærket !
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. marts 2005 - 12:51 #30
Udmærket !
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
07. marts 2005 - 09:48 #31
det er vist en lang weekend! :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. marts 2005 - 10:13 #32
Udmærket !
Avatar billede hvemzy Nybegynder
14. marts 2005 - 12:31 #33
Hejsa !!! og undskyld den lange ventetid, men har ikke været ved pcen længe, og nu kan den slet ikke noget, nu har jeg bare sort skærm når jeg starter den op, ved ikke helt hvad jeg gør, men prøver mig frem.

Mange tak for hjælpen.

PS den der svare først for pointne