Avatar billede rimfrozt Nybegynder
17. februar 2005 - 10:21 Der er 10 kommentarer

XP firewall problem

Hejsa.

Jeg har fået et underligt problem med min xp firewall.
Mit sikkerhedscenter (har SP2) skriver under firewall: "ikke overvåget), og når jeg vil klikke mig ind på min firewall så kan mit XP ikke finde den.
Jeg har installeret Microsoft Antispyware som kører konstant og dermed blokerer spyware som er ved at blive lagt ind i min puter.... kan den fjerne firewallen?

Jeg bliver vanvittig så jeg håber det snart kan løses, og jeg vil næsten gi hvad som helst for et godt svar.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. februar 2005 - 10:33 #1
Jeg kører også med Microsoft antispyware - ingen problemer her.
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
17. februar 2005 - 20:56 #3
jeg har tjekket de to links du, haverslev, har skrevet, men der er ikke rigtig noget jeg kan bruge. kan jo ikke overhovedet komme ind til min XP firewall da jeg får at vide at windows ikke kan starte tjenesten?????
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. februar 2005 - 20:57 #4
Har du tjekket for virus??
Avatar billede haverslev Novice
17. februar 2005 - 21:00 #5
Prøv:
Start > kontrolpanel > Administration > tjenester.
Find Sikkerhedscenter og H-klik på linien og genstart tjeneste.
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
17. februar 2005 - 23:22 #6
Vildt nok, haverslev. Nu står min Firewall som "slået til", men jeg kan dog stadig ikke kommeind og finde den.
Strange... very strange???
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
17. februar 2005 - 23:22 #7
og ja, John stigers, der er tjekket for virus.
Avatar billede haverslev Novice
18. februar 2005 - 07:45 #8
Klik på Start > Kontrolpanel > Windows Sikkerhedscenter.
Klik på linien Windows Firewall. (nederst linie i sikkerhedscenter)
klik på slået TIL - ok
Klik herefter på Knappen : Anbefalinger under windows firewall og check indstillinger
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
19. februar 2005 - 00:35 #9
haverslev, det er jo lige netop det den ikke vil. Den kan sgu ikke finde firewallen. Fatter altså ikke en brik. Øv.
Avatar billede haverslev Novice
19. februar 2005 - 08:49 #10
Har du mulighed for at smide SP2 på igen ?

måske dette er nok :
Rep. af ødelagte og fejlbehæftede systemfiler samt en erstatning eller rep. af dem:
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk mellemrum efter sfc)Du skal have din XP-skive i Drevet.