Avatar billede reginho Nybegynder
16. februar 2005 - 10:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan spærrer man en specifik IP adresse?

Hej!

Jeg så i dag en artikel på dr.dk: http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=234973
og
http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=234946

Artiklerne halder om phising sider som man kan undgå, ved at spærre for IP 67.96.63.112 på sin firewall. Så er det at jeg som alm. bruger med henholdsvis Zonealarm og Sygate firewall tænker hvordan jeg kan gøre det i de programmer. U iddelbart forestiller jeg mig at jeg ikke kan gøre det med midnre jeg køber en avanceret udgave. Omvendt har jeg en router derhjemme og i den kunne man måske blokere for 67.96.63.112.

Er der nogen som ved hvordan man spærrer for en specifik IP adresse i en (gratis) firewall?

Mvh
Reginho
Avatar billede zalman Nybegynder
16. februar 2005 - 10:44 #1
Jeg har læst samme artikel og ville gerne vide hvordan man foretager blokkering af en specifik IP-adresse i Windows-Firewall (XP).

Vh Zalman
Avatar billede the_ghost Nybegynder
16. februar 2005 - 10:55 #2
Reginho >> I sygate kan du gøre følgende:

- Åbn sygate
- Tools >> Advanced rules >> Add >> Hosts >> IP Adresses
Indtast så det ip nr. der og tryk på ok
Avatar billede the_ghost Nybegynder
16. februar 2005 - 11:02 #3
zalman >> Jeg kan ikke lige se, hvordan det er muligt at blokere IP adresser i windows fiewall, men måske der er en anden her på eksperten.dk der kan
Avatar billede the_ghost Nybegynder
16. februar 2005 - 11:40 #4
zalman >> Efter at have forhørt mig rundt + søge lidt på google.dk ser det ikke ud til at det er muligt at blokere en IP i windows firewall.

Jeg vil anbefale dig at hente sygate's firewall, som er gratis:
http://smb.sygate.com/download/download.php?pid=spf
Avatar billede reginho Nybegynder
16. februar 2005 - 12:58 #5
Hej

I mellemtiden fik jeg selv hentet Sygate og fandt ud af at man kunne blokere ip der. Zonealarm tror jeg ikke umiddelbart har den mulighed. Så ghost point til dig :)
Avatar billede zalman Nybegynder
16. februar 2005 - 18:21 #6
Jeg har nu fundet ud af at man kan blokere en specifik IP-adresse via Internet Explorer.

Funktioner >> Internetinstillinger >> Sikkerhed >> Klassifiserede Websteder >> Websteder...

Her indtaster du den IP-adresse du vil blokere. Sådan! :-)

Vh Zalman
Avatar billede reginho Nybegynder
17. februar 2005 - 08:35 #7
Nice...