Avatar billede durany Nybegynder
15. februar 2005 - 21:17 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hvordan partere jeg mit drev

hej jeg har xp og en harddisk på 40 gb.. som jeg gerne vil partere til ca 15 og 25 gb på hver partition.

hvordan gøre jeg?.. og gøre det ikke med Fdisk.. men altså via xp, kan man det?
Avatar billede d3h4s Nybegynder
15. februar 2005 - 21:22 #1
Partition Magic 8 er et ganske glimrende valg til den opgave.. Har jeg ofte brugt med et perfekt resultat..
Avatar billede durany Nybegynder
15. februar 2005 - 21:22 #2
ok hvordan virker det og hvor kan jeg få det fra og er det gratis?.. er der reklamer eller hvordan?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2005 - 21:24 #3
tag en sav og begynd at save løs ;)

(det hedder partitionere ;))

Nej du kan ikke dele den op i windows - brug f.eks. ranish partition manager: www.ranish.com - det er gratis.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2005 - 21:26 #4
durany> partition magic koster en del penge - der findes en demoversion der kan VISE hvad programmet kan, men ikke ændre på din disk. Til gengæld får du et program der er så nemt at bruge at du vil bruge det mange gange - ranish minder en del om det - ranish har dog den force at det er 100% gratis :)
Avatar billede d3h4s Nybegynder
15. februar 2005 - 21:27 #5
Altså .. det kan fåes gratis, men det kan alting jo.. Ranish kender jeg ik, men tror ik det har den store betydning, resultatet er nok det samme..
Avatar billede gammelhat Nybegynder
15. februar 2005 - 21:27 #6
Det fremgår ikke helt klart. Har du Windows installeret på den disk?
Avatar billede haverslev Novice
15. februar 2005 - 21:30 #7
John > tag en sav og begynd at save løs - LOL, dagens bedste joke ;)
Avatar billede durany Nybegynder
15. februar 2005 - 21:30 #8
ja det har jeg gammelhat.. har xp installeret

det der ranish ser lidt forvirrende ud..
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2005 - 21:31 #9
d3h4s> nej det kan ikke fåes gratis. Man skal købe det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2005 - 21:31 #10
d34hs> og ja jeg ved hvad du mener - det er fyfy! ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2005 - 21:32 #11
haverslev> *GG*
Avatar billede durany Nybegynder
15. februar 2005 - 21:32 #12
john. tror han mener man kan download det osv.. men sådan noget gør jeg ik..
Avatar billede d3h4s Nybegynder
15. februar 2005 - 21:33 #13
heheh .. HVAD ?! ej, det er bare.. har det lidt bedre med nogen af priserne andre steder fra end butikkerne..
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2005 - 21:36 #14
Sådan kan vel også udtrykke det ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2005 - 21:38 #15
durany> jeg har selv "parteret" min disk med ranish, men det er lidt rustent - jeg laver lige en bootdiskette (det skal du også gøre, og så kopiere ver. 2.44 over på den når det er gjort) opret bootdiskette i xp ved at højreklikke på A drev - vælg formatter - opret startdiskette.
Avatar billede d3h4s Nybegynder
15. februar 2005 - 21:39 #16
Yeh.. Jeg ved det godt.. Prøver altså os at holde det lidt lavt.. :)
Avatar billede durany Nybegynder
15. februar 2005 - 21:43 #17
problemet er at jeg har ik et diskette drev lige for tiden det er derfor jeg ville se om man kunne gøre det med xp
men SKAL man bruge diskette til det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2005 - 21:59 #18
Til ranish - ja.
Til Partition Magic - nej.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. februar 2005 - 22:00 #19
jeg plejer at starte med skruerne, så tager jeg printet ud, skiller de mekaniske dele ud (magneterne er fortrinlige og har en kraftig magnetisme).
Tilsidst smadrer jeg pladerne, så skulle det være umuligt at hente mere information fra dem og resterne ryger ud med storskrald.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2005 - 22:01 #20
LOL
Avatar billede hcma Novice
16. februar 2005 - 12:26 #21
nr. 1 er Partition Magic, men det koster også i omegnen af kr. 500,-
Der ligger en instruktionsvideo her:
http://www.riversen.dk/?side=instruktion.php
Avatar billede durany Nybegynder
03. maj 2005 - 11:13 #22
okay der var ik rigtig noget jeg kunne bruge.. men takker for tilbudene.. er der andre der vil svare som mener de fortjener points..
Avatar billede hcma Novice
03. maj 2005 - 11:16 #23
da du ikke har et diskettedrev, må svaret fra d3h4s være korrekt.
Avatar billede durany Nybegynder
24. juni 2005 - 01:24 #24
ja det er det vel hehe også fordi han var lidt sjov at høre på mht hans ide om at anskaffe sig programmet på :p hehe ej det går sku nok..