Avatar billede th-thomsen Nybegynder
15. februar 2005 - 12:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Partition, skal kunne laeses af linux, Windows XP og windows 98se

Hej jeg har et spoergsmaal .. hvordan kan men lave en partition som kan laeses af alle linux, windows XP og windows 98 SE ,, hvis du har en god l'sning til dette, saa vil jeg gerne hoere fra dig

mvh Michael
Avatar billede ejvindh Ekspert
15. februar 2005 - 12:15 #1
Hvis du formaterer den i FAT32-formatet kan den læses af alle disse styresystemer.
Avatar billede th-thomsen Nybegynder
15. februar 2005 - 12:25 #2
Okay, men hvordan faar jeg fat i partitionen inde i linux operativ systemet. kan du evt . skrive en kommando
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2005 - 12:38 #3
i konsollen skriver du
mkdir  /windows  -> klik enter
chmod 777 /windows    -> klik enter

Hvis din windows partition ligger på den 1. partition (normalt) skal du indsætte følgende linie i /etc/fstab
/dev/hda1  /windows  vfat  noauto,user  0 0

herefter kan du bl.a. mounte med kommandoen
mount /dev/hda1 /windows
eller du kan oprette et ikon på skrivebordet som du blot klikker på
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. februar 2005 - 10:16 #4
Takker for point :-)

Helgec: Det er vist rimeligt at vi deler pointene her :-)
http://www.eksperten.dk/spm/591465
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2005 - 11:04 #5
Hvis spørgeren mener at dine oplysninger var tilstrækkelige er pointene jo dine
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. februar 2005 - 16:56 #6
Det bestemmer du selvfølgelig selv, men mit svar til tillægs-spørgsmålet ville ikke have været så fyldestgørende som det du leverede. Jeg lader den stå åben et par dage, så hvis du ombestemmer dig, kan du jo så nå det endnu...
Avatar billede th-thomsen Nybegynder
17. februar 2005 - 14:12 #7
Jeg syntes os at i skal dele om de points der, i har begge hjulpet mig.