Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
14. februar 2005 - 19:28 Der er 9 kommentarer

Cybercity Telefoni

Hejsa !
Jeg har overvejet og skifte til cybercity internet og telefoni.. men efter hvad jeg kan forstå.. kører dere telefoni over adsl forbindelse... hvis jeg har forstået ret?.. og det er vel så en form for ip-telefoni.. bare hvor man kan bruge sine alm. telefoner?.. eller hva?..

Men det jeg godt kunne tænke mig at vide, er så om hvor stabilt det er.. er der nogen der har nogen dårlige oplevelser med det?.. eller såvel gode oplevelser med denne form for telefoni?..

Kunne specielt godt tænke mig hvis der er nogen der har det, som lige kan fortælle lidt om det?..

Håber i kan hjælpe
-> Casper
Avatar billede kenp Novice
14. februar 2005 - 19:59 #1
1: ja det køre via adsl forbindelsen
2: det er ikke en form for ip-telefoni, det er ip-telefoni, ved dog ikek om du kan bruge dine alm. telefoner hos dem.
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
14. februar 2005 - 20:36 #2
Okey.. men det var mere hvor stabilt det er og sådan!..
Avatar billede kenp Novice
14. februar 2005 - 20:37 #3
Det ved jeg ikke ngoet om.
Avatar billede popsy Novice
14. februar 2005 - 20:38 #4
Alm. telefoner undtagen isdn kan benyttes iflg. http://www.cybercity.dk/privat/produkter/telefoni/spoergsmaal_og_svar/bestilling_levering/

Er også spændt på at høre om stabiliteten.
Avatar billede Noone Nybegynder
14. februar 2005 - 21:22 #5
kenp > Det er IKKE IP telefoni, da telefon signalerne transmiteres via ATM og ikke IP. Det er altså VoATM, istedet for VoIP. Løsningen er lavet på den måde for at kunne åbne 2 kanaler fra CPE enheden, så man dermed kan sikre at telefonsignalerne altid har højeste pririotet.
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
14. februar 2005 - 22:02 #6
Okey... men vil det så sige at det er mere eller mindre stabilt, end alm "standard" fastnet?
Avatar billede Noone Nybegynder
21. april 2005 - 12:01 #7
duzer > Der er vel ikke den vilde forskel. Dog er det ikke sikret mod strømafbrydelse, og man kan derfor ikke lige ringe og fejlmelde strømforsyningen via den type telefoni (Kunne dog beskytte den med en UPS, hvorman så stadig har telefon.)
Avatar billede Noone Nybegynder
10. oktober 2005 - 08:37 #8
At lukke eventuelt?
Avatar billede marvel Praktikant
05. november 2005 - 19:47 #9
Jeg har ikke haft gode erfaringer med CC og deres IP telefoni. Jeg har haft utallige udfald på linien, ekko under samtaler, langsom sagsbehandling og generelt noget bøvl for at spare lidt kroner. Jeg tror man skal vente lidt med at hoppe på vognen, til de har fået indarbejdet deres teknik noget bedre. Men det er naturligvis kun mine erfaringer..