Avatar billede mega Nybegynder
23. oktober 1999 - 07:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

OpenGL under Windows NT 4.0

Jeg er en glad inhaver af et Diamond Viper 330 som jeg fik i bytte for mit gamle lorte ATI kort. Indtil nu syntes det er et ret fedt kort da det kører flydende 800x600 i Quake 3... men KUN i quake 3 for det viser sig nemlig at det er umuligt at for opengl til at virke iandre spil/appz.

Jeg HAR prøvet følgende:
Geninstallation af drivere (vel og mæret de nyeste), BIOS update på kortet, prøvet med drivere fra nvidia HP, omdøgnig og flytning af dll-filer i tilfælde af at lortet bare ville prøve at vise opengl... men uden resultat.

En jeg kender har et ASUS TNT2 som han også havde lidt problemer med at få til at virke under NT. Men lige pludselig virker det bare også efter en formatering.

Hvad fejler det lorte kort???
Avatar billede mega Nybegynder
24. oktober 1999 - 19:20 #1
Fx i quake 2 siger den:

No hardware acceleration found

Det virker vel og mærket heller ikke i Windows 98
Avatar billede gnarf Nybegynder
29. oktober 1999 - 12:56 #2
Et forslag, uden jeg ved om det vil hjælpe.

Find filen opengl32.dll i et directory under Winnt.
Erstat denne fil med opengl32.dll der følger med dit grafikkort.
Avatar billede mega Nybegynder
02. november 1999 - 10:31 #3
fjols!!
jeg har ligsom prøvet 5000 forskellige
opengl32.dll filer
og ingen af dem virker
en skid
sku !!!!
find på et bedere svar
Avatar billede jgl Nybegynder
06. november 1999 - 00:13 #4
Installér den uofficielle DX5 til NT4, så understøttes OpenGL. Kan findes på bla. www.ntinfo.dk m.fl. og er "rippet" fra Win2K til brug under NT4

jgl
Avatar billede mega Nybegynder
09. januar 2000 - 16:23 #5
Til jgl: Virker ikke...

Problem løst... jeg har købt Viper 770 Ultra. Det sparker bare røv ;O)

også uden DX5
Avatar billede mega Nybegynder
09. januar 2000 - 16:25 #6
Konklution: Viper 330 PCI virker ikke med opengl under NT4. Men jeg har fået AGP udgaven til at virke ;O)

Jeg syntes var meget tæt på et svar så jeg syntes han skal ha point