Avatar billede yoodk Nybegynder
14. februar 2005 - 11:49 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Anden opløsning end MAX på fladskærme ?

Hej

Er man tvungen til at bruge den høje opløsning som fladskærmes max opløsning
er ?
fx 1280*1024  (19")

De mere krævende spil, kunne jeg godt tænke mig at kører i en lidt mindre
opløsning.
fx 1024*768

Har læst noget om at: anden opløsning end max opløningen vil se meget grimt
ud - kan det passe ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. februar 2005 - 11:57 #1
Ja - det bliver lidt mere grumset, men prøv det og se om *du* synes det er bedre. Måske komplenserer fordelen ved den lavere opløsning for den lidt mere "uldne" grafik...
Avatar billede yoodk Nybegynder
14. februar 2005 - 12:07 #2
fordelen ved lavere opløsning skulle da lige være frames pr. sek - hvilket jeg går meget op i. Skal jeg se på noget uldent eller grumset for at få flere fps, er der da skod ;-)
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2005 - 13:16 #3
Du fpr ikke flere frames pr sek selvom du sætter opløsningen ned, skærmen opdaterer stadig kun 60 pr sek (normalt, enkelte skærme bruger 75 hz mener jeg)
Avatar billede yoodk Nybegynder
14. februar 2005 - 13:22 #4
screem_brille >
Både og...

Når jeg spiller "counter-strike: source"
i 1024*768 har jeg ca. 250 fps ved idle, og 60-100 ved aktivitet

i 1280*1024 har jeg ca. 120 fps idle og ... nu kommer det... 20-50 fps ved aktivitet..

Tro det eller ej - jeg kan godt mærke forskel på 20 fps og .. lad os sige 60 fps.

- Men jeg er godt med på hvad du mener med skærmens Hz  :)