Avatar billede r11jep Nybegynder
11. februar 2005 - 22:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PCI Grafikkort der kan vise 1280*768

Har netop anskaffet en 40" Samsung 403T lcd skærm som har en optimal opløsning ved 1280*768.
Skærmen skal bruges som præsentationsskærm, vha. en Compaq 933mhz sff pc. Problemet er imidlertid, at den pc ikke kan vise den optimale opløsning. Den kan godt vise 1280*1024, men ikke 1280*768.
Jeg er næsten klar over at der skal anskaffes et nyt grafikkort, da det der anvendes pt. er et 4 mb onboard. Men det er ikke lykkedes mig at finde et pci grafikkort der understøtter 1280*768.
Kan man evt. få et program som kan tvinge en opløsning igennem, som ikke umiddelbart understøttes af grafikkortet, eller kan man regne med at nyere grafikkort godt kan vise 1280*768, selv om det ikke står i specifikationerne?
Avatar billede rullegris Nybegynder
11. februar 2005 - 23:01 #1
tror godt at man kan få nye grafik kort med de indstillinger, men prøv at indstille siderne i skærmen med forskellige opløsninger, og se om du kan leve med det, det vil se lidt underligt ud, men det vil virke (i din skærm menu)
Avatar billede rullegris Nybegynder
11. februar 2005 - 23:23 #2
btw plz kom med en status melding :D
Avatar billede c-holst Novice
12. februar 2005 - 06:17 #3
det kunne også være, at det er fordi du ikke har installeret driverne til chipset og vgakort. Så du kører med xp's standartdriver.

fortæl mig lidt om din maskine, så finder jeg delene til dig.
jeg skal vide hvilken model compaq du har
hvilket bundkort du har i den

hent dette program, everest, hvis du ikke ved hvilket bundkort du har
http://www.majorgeeks.com/download4181.html
eller vent til deres eget site er oppe igen
www.lavalys.com
Avatar billede r11jep Nybegynder
14. februar 2005 - 12:12 #4
Att.: rullgris
Det er afprøvet - og nu invisterer man jo ikke lige 30.000 kroner i en skærm, for en løsning som "man kan leve med". Er skam villig til at ofre de sidste kroner for at få et grafikkort der kan vise det helt optimalt :-)
Avatar billede r11jep Nybegynder
14. februar 2005 - 12:20 #5
Att.: c-holst
Der er pt. installeret VGA driver fra HP/Compaq - Intel 3D Direct Graphics Driver for Windows XP & 2000 version 6.13.01.3015 A http://h18007.www1.hp.com/support/files/Deskpro/us/locate/20_1163.html
Nedenfor finder du oplysninger om bunkort på min Compaq 933mhz SFF
Beskrivelse    Værdi
Motherboard Egenskaber
Motherboard ID    <DMI>
Motherboard Navn    Compaq Deskpro

Front Side Bus Egenskaber
Bus Type    Intel GTL+
Bus Bredde    64 bit
Virkelig Hastighed    133 MHz
Effektiv Hastighed    133 MHz
Båndbredde    1066 MB/s

Egenskaber for Hukommelses Bus
Bus Type    SDR SDRAM
Bus Bredde    64 bit
Virkelig Hastighed    133 MHz
Effektiv Hastighed    133 MHz
Båndbredde    1066 MB/s

Egenskaber for Chipset Bus
Bus Type    Intel Hub Interface
Bus Bredde    8 bit
Virkelig Hastighed    67 MHz (QDR)
Effektiv Hastighed    267 MHz
Båndbredde    267 MB/s

Motherboard Producent
Producent    Hewlett-Packard Company
Produkt Information    http://www.compaq.com
Hent BIOS software    http://support.hp.com
Avatar billede r11jep Nybegynder
06. marts 2005 - 17:01 #6
Købte et Sapphire Atlantis PCI grafikkort til 400,00 kroner - det løste mine problemer.
Avatar billede c-holst Novice
07. marts 2005 - 06:40 #7
beklager, men havde fuldstændig glemt denne tråd:-(