Avatar billede andhansen Nybegynder
11. februar 2005 - 14:41 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Langsomt 2048/128 fra Tele2

Jeg har lige opgraderet min ADSL forbindelse fra en 1024/256 til en 2048/128 hos Tele2. Før kunne jeg downloade med op til 145 kb/s, men nu når jeg har fået en dobbelt så hurtigt forbindelse kan jeg kun hente med max 210 kb/s.
Jeg har prøvet at kontakte tele2 kundeservice, men de sagde at det var helt normalt at hastigheden var 210 kb/s og at det var det man skulle forvente p.g.a overflow eller et eller andet...

Jeg har haft 2 mbit fra tele2 før da de havde en åbningstilbud, og der kom jeg nogle gange op på 300 kb/s i download...

Kan det passe at det skal være acceptabelt at kun få en 1.6 mbit download når jeg betaler for en 2 mbit?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
11. februar 2005 - 14:46 #1
Det er en masse faktorer der spiller ind, når man måler hastigheden på ens Internet forbindelse.

Kan serveren i den anden ende sende ligeså hurtigt som du kan modtage, og er der led på vejen gennem internettet der gør forbindelsen langsommere.

Desuden synes jeg at det er usselt (ikke kun fra Tele2 men fra branchen generelt) at de sælger folk forbindelse der, som i dit tilfælde, er så asymetrisk. Du skal huske på at selvom det sikkert ikke rager dig en pind hvor hurtigt du uploader, benytter du faktisk dette ved alt hvad du foretager dig på nettet, til kontrolpakker. Dvs. at kan kontrolpakkerne ikke komme hurtigt nok af sted til den server der sender dig noget, så vil serveren vente med at sende mere til dig - og derved bringe din downloadhastighed ned.

Selv jeg er overlykkelig for at jeg har en symetrisk forbindelse, og kunne aldrig finde på at købe en asymetrisk.
Avatar billede levich Nybegynder
11. februar 2005 - 14:47 #2
1024 kbit/s svarer til 128 kb/s
2048 kbit/s svarer til 256 kb/s.
210 kb/s svarer til 1680 kbit/s
Før fik du altså for meget, nu får du for lidt.
Ved du hvor langt du har til den telefoncentral, som du er koblet til?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
11. februar 2005 - 14:49 #3
Hvad var din forhenværende 2 mbit linje hos tele2? Den skulle vel aldrig have været 2048/256 eller 2048/512 ?
Avatar billede andhansen Nybegynder
11. februar 2005 - 14:51 #4
Tak for svaret... da jeg ringede til tele2 blev jeg guided ind på deres egen testside hvor jeg skulle downloade en fil, så jeg tror ikke severen havde en problem med at sende så hurtigt.
Avatar billede andhansen Nybegynder
11. februar 2005 - 14:51 #5
det var en 2048/512
Avatar billede fixxxer Nybegynder
11. februar 2005 - 14:52 #6
Bare af ren nysgerighed, hvor meget billigere fik du 2048/128 kontra 2048/512 ?
Avatar billede andhansen Nybegynder
11. februar 2005 - 14:53 #7
levich.. opkring ½-1 km tror jeg..
Avatar billede andhansen Nybegynder
11. februar 2005 - 14:56 #8
da jeg havde 2048/512 var det fordi det havde taget så lang tid at oprette min forbindelse... nu koster det vist 530 kr om måneden for en 2048/512 og 399 kr for en 2048/128
Avatar billede fixxxer Nybegynder
11. februar 2005 - 14:58 #9
jeg synes at de sidste 131 ville være godt givet ud for 2048/512. Jeg er ret sikker på at du vil få en bedre oplevelse af nettet, med den hastighed, frem for din nuværende.
Avatar billede levich Nybegynder
11. februar 2005 - 14:59 #10
Med den afstand, er det ikke noget problem at levere en 2 mbit forbindelse. Så det er ikke derfor.
Avatar billede andhansen Nybegynder
11. februar 2005 - 15:02 #11
tak for svarene begge to... jeg vil overveje det med at skifte til en 2048/512. Hvis I vil ha points ska I lige lave nogen svar...
Avatar billede fixxxer Nybegynder
11. februar 2005 - 15:03 #12
Jeg kan godt undvære
Avatar billede levich Nybegynder
11. februar 2005 - 15:10 #13
Prøv at ringe og spørge om der er tekniske årsager til at du får for lidt hastighed. Hvis de ikke kan give et godt svar, er det nok fordi de "snyder" dig, sådan at du ikke får fuld hastighed, når der er største belastning på deres backbone. Prøv evt. at se, hvad hastigheden er en tidlig morgen, hvor belastningen ikke er stor.
Avatar billede levich Nybegynder
22. februar 2005 - 10:10 #14
pointene?