Avatar billede theofilos Nybegynder
23. marts 2001 - 11:16 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

HJÆLP... Matrox Mystique og nyere spil....

Hejsa

Jeg har lige købt et nyt spil. Men da jeg ville spille det, fik jeg en besked om problemer med \"rendering OpenGl\"...

Jeg har et ældre Matrox MGA Mystique skærmkort i min PC.... er dette mit problem?

Kan jeg på NOGEN måde få nyere spil til at køre med mit skærmkort??? Kan jeg undgå at skulle købe et nyt, hvis jeg gerne vil spille nye spil? (Min PC er på 500 MHz med 64 MB Ram)

Hjælp mig... Jeg smider nu mine allersidste point, så det kan desværre ikke blive til mere end 32....

Mvh

Theofilos
Avatar billede lhawk Nybegynder
23. marts 2001 - 11:20 #1
Er det ikke muligt at spille spillet uden OpenGL.?
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2001 - 11:31 #2
Det kan være at de OpenGL Drivere du har ikke passer helt sammen med dit grafikkort og spillet.
Du kan ente OpenGL.exe og kører den så opdatere den dine opengl drivere via internettet og så plejer det at virke på min.

Jeg mener at du kan Hente den der fil inde hos.:
http://www.opengl.org/
Avatar billede theofilos Nybegynder
23. marts 2001 - 11:32 #3
Nej, det tror jeg ikke. Der er kun en Exe-fil. Skærmen bliver sort og så kommer meddelsen op:

\"Could not initialize OpenGl rendering environment\"

Jeg har nu kørt en Win-Tune test....

Her er resultaterne (godt nok lidt langt, men måske brugbart for jer:

Summary
AMD K6-2 with MultiMedia Extensions
(1) 501 MHz
Windows 98 4.10.2222  A
Matrox MGA Mystique
800x600@32bits/pixel
1068 MIPS (Integer operations)
588 MFLOPS (Floating point operations)
98 (Integer application simulation)
62 (Floating point application simulation)
97 (MMX application simulation)
30 Video MPixels/s
5,7 OpenGL MPixels/s
17 Direct3D MPixels/s
122 Direct3D Null driver score
28 Direct3D Primary driver score
762 RAM MB/s

System Details

BIOS: Award 09/13/97
Bus: PCI,ISA
APM: Version 1.2  Flags 0x7
Possible \'hog\' apps running: (none)
Other apps running: Click to dismiss; WinTune; WinTune; DDHelpWndClass; Batterim ler; Creative Mixer Starter; Spooler Process; MS_WebcheckMonitor

CPU Details

CPU load: 0
low MIPS: -1
CPUID: 0x058C 0x8021BF
MMX Present: True
3DNow Present: True
Streaming SIMD Extensions Present: False
Processor Serial Number Present & Enabled: False
dhrystone time (s): 1,9
whetstone time (s): 0,017
Integer time (s): 4
Floating point time (s): 5,8
MMX time (s): 4,8

Video Details

AccOpt: Normal
Total video time (s): 12
Window open time (s): 0,0097
Text scroll time (s): 2,3
Line drawing time (s): 1,5
Filled objects time (s): 0,49
Pattern blit time (s): 1,1
Text draw time (s): 1,4
DIB blit time (s): 5,4
Window close time (s): 0,0099

OpenGL Details

Time (s): 15

Direct3D Details

DirectX Version 600
Time (s): 7,6
Null device test time (s): 4,1
Primary device test time (s): 17
Secondary device test time (s): 0

Memory Details

Memory Read Speed (MB/s): 935
Memory Write Speed (MB/s): 910
Memory Copy Speed (MB/s): 442
Installed RAM (MB): 64
Free RAM (MB): 17
Memory used (%): 65
Page File Driver: 32-bit
Total Page File (MB): 128
Free Page File (MB): 98

Mvh

Theofilos
Avatar billede theofilos Nybegynder
23. marts 2001 - 11:35 #4
Spacemaninc>> Det har jeg prøvet... Jeg hentede OpenGLsetup-programmet (setup via web), men det kom også med en fejlmeddelelse... faktisk sagde det, at jeg formodentlig brugte et gammelt setup-program, men jeg kan ikke finde noget nyere... (version 1.0.0.118)

Mvh

Theofilos
Avatar billede frejrasmussen Nybegynder
25. marts 2001 - 01:40 #5
Du kan godt opgive at køre OpenGL på dit matrox mystique.. Udover at chippen overhovedet ikke er kraftfuld nok. Så har matrox vidst aldrig understøttet OGL på det kort.

Hvis du er sparsom med penge kan du få et ok grafik kort til ~1000 kroner med et geforce 2 mx. Hvilket må være den nemmeste & billigste opgradering. Omend den er begyndt at blive lidt gammel.

Ellers hvis du normalt elsker høje opløsninger skal du bruge pengene mest på grafik kort i forhold til CPU. Mens CPU er klart vigtigst i lave opløsninger.