Avatar billede nlgj Nybegynder
09. februar 2005 - 12:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

FM Radio - Dårligt signal

Har købt en brusekabine med indbygget FM-radio, men modtagelsen er ekstrem dårlig. Hvad kan jeg gøre???

"Antennen" til radioen er et ca. 1½ m langt kabel med 2 kobbertråde i!

Der er ikke nogen indgang til ekstern antenne!
Avatar billede kalp Novice
09. februar 2005 - 13:04 #1
Stil et stort metalskab og på siden af brusekabinen ;) hehe dum kommentar... når du holder på antænden.. får du så et bedre signal?
Avatar billede nlgj Nybegynder
09. februar 2005 - 13:14 #2
Ja, det hjælper lidt. Og jeghar også prøvet at forlænge kablet, og køre det rundt bag kabinen, men lige så snart den rykkes på plads kan jeg dårligt nok modtage den lokale station.
Avatar billede kalp Novice
09. februar 2005 - 13:49 #3
kan måske være en løs forbindelse? eller dårlig lodning? nu har jeg ikke set hvordan den er bikset sammen
Avatar billede nlgj Nybegynder
10. februar 2005 - 09:04 #4
Mon dog det er det. Den kan jo godt modtage een station, når jeg holder i ledningen og står på et ben med højre arm i lodret position... ;-)
Avatar billede kalp Novice
10. februar 2005 - 14:07 #5
*G* jeg ved ikke lige hvad du kan gøre? er der evt et billede på nettet om den? kan være man lige kender et smart trick:)
Avatar billede nlgj Nybegynder
10. februar 2005 - 14:35 #6
http://www.dampf-dusche.de/DampfDusche1/Diashow.htm

Det er den der hedder Nesto, men der står ikke rigtig noget om radioen. Desværre. Jeg må nok bare prøve mig frem med nogle forskellige FM antenner.

Kunne det måske hjælpe hvis jeg borede et hul i ydervæggen og trak et kabel udenfor?
Avatar billede kalp Novice
10. februar 2005 - 14:39 #7
Har du set filmen "Panic Room" ? den ligger vel ikke i sådan et rum?:) Jeg tror ikke det er nødvendigt, men du kan prøve med en ledning ud af et vindue snorret rundt om antennen.
Avatar billede nlgj Nybegynder
11. februar 2005 - 13:52 #8
Nu har jeg hængt en ekstra FM-kabel antenne op på væggen bag ved, og kan nu tage et par kanaler på et acceptabelt niveau.

Det må jeg vel nøjes med indtil videre.

Læg et svar så får du point for din interesse :-)
Avatar billede kalp Novice
11. februar 2005 - 13:54 #9
*G* well det også en løsning;) hvis du finder en alternativ løsning så post endelig hehe