Avatar billede peter_ost Nybegynder
07. februar 2005 - 22:49 Der er 7 kommentarer

Min computer genstarter!

Min computer gensyarter sommetider bare af sig selv. Især hvis jeg kører video redigerings programmer, men sommetider bare pludselig af sig selv. Hvad kan der være galt??
Avatar billede halifax Nybegynder
08. februar 2005 - 01:34 #1
Du kunne begynde med at slå automatisk genstart fra. H-klik Denne computer => Egenskaber, faneblad Avanceret, klik indstillinger under Start og genoprettelse og fjern hak ud for automatisk genstart.
Ved næste genstart giver det måske en fejlmeddelelse på blå skærm. Skriv den herind - kan være en ledetråd til at finde årsagen.

Kik endvidere i din Logbog. Der kan også stå info i f.m. genstarterne. Hvilke? Hvilket program fejler? Vi er nødt til at have nogle spor at gå frem efter.

Generelt skyldes mange genstarter, at cpu bliver for varm (hvad en temp?), at der er fejl ved ram eller fejl ved en driver.
Avatar billede peter_ost Nybegynder
08. februar 2005 - 08:03 #2
Hvor finder jegf min logbog?¨

Det er bla pinnacle studio der fejler. Når jeg laver en film fil.
Avatar billede halifax Nybegynder
08. februar 2005 - 12:45 #3
Logbog, se i Kontrolpanel => Computeradministration.
Pinnacle studio er måske for krævende til din pc? Hvor stor processor og hvor meget ram har du?
Avatar billede peter_ost Nybegynder
08. februar 2005 - 18:53 #4
2000 xp og 1024 mb ddr ram
Avatar billede kufe Nybegynder
10. februar 2005 - 10:41 #5
Kører du nogle Torrent programmer ?
Avatar billede kufe Nybegynder
10. februar 2005 - 10:44 #6
Forresten så havde en af mine venner præsist det samme problem. Der var det hans strømforsyning den var gal med.
Avatar billede peter_ost Nybegynder
13. november 2005 - 12:00 #7
Den burde være fin nok til at køre det.. Og ja, jeg kører torrent prg.