Avatar billede j_m_a Nybegynder
07. februar 2005 - 19:30 Der er 4 kommentarer

HTML Kildekode

Hej

Jeg har i mit VB-program oprettet en simpel WebBrowser. Dette virker også fint og jeg kan indtaste en URl og få vist siden.

MEN, jeg har brug for, at få vist kildekoden til HTML-siderne som Browseren viser. Ligesom man kan gøre i diverse browsers, som man normalt bruger.

Håber nogen kan hjælpe!

Mvh Jacob
Avatar billede martin_moth Mester
08. februar 2005 - 09:30 #1
Forstår ikke dit problem - du har jo html-siden indlæst, så du tager vel bare dens indhold og viser i f.eks. en textbox?
Avatar billede j_m_a Nybegynder
08. februar 2005 - 10:25 #2
Det er det jeg spørger om?
Avatar billede martin_moth Mester
08. februar 2005 - 11:45 #3
text1.text = dit html-indhold...

Hvis du vil have noget mere konkret, så fortæl lidt om hvordan det du har virker...
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2005 - 21:28 #4
<ole>

Det kan du ikke ved hjælpe af browser-kontrollen. Det bedste, du kan gøre er:

Private Sub Command1_Click()
    Text1.Text = WebBrowser1.Document.documentElement.outerHTML
End Sub

- men det giver ikke den samlede kode. Noget af det aller vigtigste i dokumentet - dets DTD - kan du ikke få fat i. Så må du have gang i andre kontroller ... f.eks. INET  :)

/mvh
</bole>